Det är de små sakerna som gör det…

Den här veckan har det hänt flera oväntade småsaker som, i all sin enkelhet, verkligen har gjort min dag.

I onsdags var jag först på ett fantastiskt bra Friskispass med världens bäst ledare – hon får en verkligen att ge allt man har och lite till! Det är Medeljympa/station med förlängd styrkedel, vilket innebär att det först är vanlig uppvärmning och lite styrka och sedan ca 30 minuters styrka i stationer – 2 minuter upphopp, 2 minuter hantlar, 2 minuter armhävningar, 2 minuter biceps, osv – fem varv tror jag det var. Och efter det, när man tror det är klart, då kommer konditionsdelen! Phu! När man egentligen bara vill ramla ihop i en liten hög av trötthet så kommer låten Tingeling – ryska versionen, och då går det ju inte att slappa! ”One more time for the motherlaaaaand!”

Sedan träffade jag vår trevliga granne på bussen hem och fick prata hans modersmål engelska i 15 minuter. Och innan vi skiljs åt vid brevlådorna säger han ”Your English is absolutely superb, I love hearing you talk!” Snacka om självförtroendehöjare… Jag som just tänkte att det märks att man inte pratar engelska så ofta, kände mig lite ringrostig… Dessutom kysste han min tumvantsbeklädda hand innan vi sa godkväll, riktig engelsk gentleman med glimten i ögat! :D

Och så igår när jag hjälpte en student via mail och hon skrev tillbaka ”Tusen tack, du är helt fantastisk! Jag är så glad att du jobbar här, du är alltid så trevlig och gör allt så enkelt!” Sånt värmer ett administratörshjärta och får en att orka den där sista tentarapporteringen…

För att avsluta denna härliga vecka blev det ett glas mousserande till fredagsmyset, vi har sett sett På spåret och Skavlan och nu har Stefan satt på en skiva medan jag uppdaterar bloggen – eller matar min bebis, som Libfina kallar den… ;)

One response to “Det är de små sakerna som gör det…

  1. Låter som en kanonvecka!!! Håller med, det är verkligen de små sakerna som gör det :-)
    Härligt med ett träningspass som får en att känna sig så bra!! jag ska banne mig försöka ta mig till gymmet lite mer nästa vecka :-)

    KRAAAM

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

