Dagens i-landsproblem

Tangentbordet har haat upp sig så jag måste tryca extra hårt på en viss bostav för att den sa omma med… Ni anse an gissa vilen bostav det handlar om? ”Har du redan haft sönder datorn?” säger min förstående man. Haft sönder, säger jag, jag har inte haft sönder nåt! Men tangenten verar ha haat upp sig… Det änns som i boen En ettas dagbo av Viveca Lärn, läste ni den som små? Hon fic ju en gammal srivmasin som sanade bostaven z, om jag minns rätt…

Ok, det GÅR att sriva bokstaven K, men jag måste tänka på varje gång hur jag trycker på tangenten så det blir rakt på och inte lite snett – vilket det uppenbarligen ofta blir, med tane på hur ofta jag måste gå tillbaa och sätta dit ett k…

3 svar till “Dagens i-landsproblem

  1. Fniss, jag känner igen det där…och visst är det irriterande! Även om man överlever…
    Ja det var riktigt kul att träffas – det får vi göra om!
    Kram!

  2. Haha….ja så är det ibland! Hoppas du hade en fin midsommar!

    Kram Karin

  3. Hihi, jag känner igen det där från min förra dator, som dog av ålderdom men dock ej av tristess:) Roligt inlägg där du även leker med typografin!

    Nej, ingen tapas till midsommar, det blev lite franskt och svenskt. Dock är jag fortfarande sugen på tapas, eller libanesisk meze!

    Hoppas du har haft en bra helg, midsommar lät som en dag med allt i lagom dos. Gillar speciellt avslutningen med jordgubbar, mousserande och Morden i Midsommer – fast upphovsmännen till programnamnet har ju stavat det lite fel va ;)

    kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

