En dag i trädgården

Idag var det jättefint väder, vilket passade bra eftersom jag hade bestämt mig för att ägna dagen åt trädgårdsarbete. Jag började med att rensa ogräs, sen klippte Stefan och jag gräset tillsammans – vi har en elektrisk gräsklippare så en klipper och en går efter och håller reda på sladden så att den inte hamnar i vägen och blir avklippt. Gräsklippet lade jag i landet – håll med om att det ser mycket snyggare ut med gräsklipp mellan växterna, än bar jord! Dessutom är gräsklippet jättebra näring, och hindrar ogräset från att få fäste – snacka om vinn-vinn-situation! :) Metoden att täcka den bara jorden med t ex gräsklipp kallas för täckodling.

Plötsligt öppnade sig himlen och regnet vräkte ner! Det var länge sen jag såg sånt regn…

Ser ni hur regnet forsar ner längs stuprännan...

... och studsar på marken?

När regnet äntligen upphörde planterade jag om några chiliplantor, det var på tiden – de har fått frukter men frukterna är fortfarande rätt små, jag tror de kommer växa mer nu när de har fått större krukor och rent kogödsel.

Helgen försvann som vanligt fort, imorgon är det måndag igen. Hoppas ni får en bra vecka!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

