Mycket roligt som händer nu…

Vilket härligt veckoslut att se fram emot! På fredag åker vi till Österlen tillsammans med min barndomsvän Malin och hennes Micke. Vi ska bo två nätter på ett mysigt hotell i Simrishamn och planerar att besöka Ales stenar (ligger alltså inte i Ale norr om Göteborg, som jag faktiskt trodde rätt länge), Kiviks musteri och inte minst två fantastiska (har jag hört) trädgårdar; Ulriksdals trädgård på Kivik (inte att förväxla med Ulriksdals slottsträdgård i Solna) och Mandelmanns trädgårdar som ligger mellan Kivik och Simrishamn. Dessutom ska vi äta gott och prata mycket. Jag har sett fram emot det här länge, jag längtar verkligen! Jag hade gärna velat besöka Apotekarns trädgård i Simrishamn också, men tyvär har den bara öppet på sommaren… Synd.

Självklart kommer det rapport och bilder här på bloggen efter helgen!

Lösenord

Och imorgon händer nåt både roligt och spännande som jag också har sett fram emot länge. Lämnar er med en liten cliffhanger, den som läser får se… :D

Jag kommer att lösenordsskydda vissa inlägg framöver (tex det imorgon), om du vill ha lösenordet så skriv en kommentar till det här inlägget så mailar jag det till dig. Om du brukar kommentera så är det inga problem att få ett lösenord. Om du brukar läsa men inte har kommenterat innan, och blir jättenyfiken nu, så får du väl börja kommentera så kanske du får det om ett tag… ;)

9 svar till “Mycket roligt som händer nu…

  1. Förutsätter att jag får lösenordet iom att du har mitt tösabit :-)

    Har en liiiiiiten aning om vad de lösenordsskyddade inläggen kommer handla om.. särskilt eftersom jag vet vad som händer imorgon!! jag vill höra allt!!! :-D

    massa kramar

  2. Susanna Svantesson

    Jag kommenterar inte, men jag läser, så det så! ;-)

    Jag har också eventuellt en aning om vad det gäller, kan det handla om det vi pratade om på statsvetenskap tro?

  3. Sigrun Müller Steen

    God tur og kos dere! Noen ganger tenker jeg at dere burde ha vært her og kommet med noen råd ang vår hage – menså tenker jeg at kanskje dere heller burde være her en vinter sånn at dere slipper å se den…. Dere er egentlig hjertelig velkommen når som helst, vi behøver jo ikke studere hagen så nøye, må vi vel??? Klem fra tante Sigrun

  4. Åh vad härligt med Österlen! :) Våran tur dit var ju så fantastisk och det finns så mycket vackert att se, däribland trädgårdarna du nämner. Hoppas ni får en riktigt härlig resa!

    Och lösenordet vill jag ju såklart gärna ha… :D
    Kram Karin

  5. Österlen är härligt. Glöm inte att besöka cafe Annorlunda, där man får äta hur mycket bakverk man vill och kan!

  6. Japp, ordet skyddat fick också min uppmärksamhet. Nåååå….?

  7. Hej där :) Värst var du var hemlighestfull då :)

    Det är så vacker i Österlen! Vår resa gav mersmak så jag hoppas vi kan åka dit nästa år med :)

    Jag har haft en massa kul för mig så jag har inte haft så mycket bloggtid men nu är det ju höst och ruskväder så då blir det mer blgga av.

    Ha det bäst, kram ♥

  8. Men vad nyfiken jag blev nu!… jag vill ha lösenord =O)
    Hoppas du får en skön helg kramis Mari

  9. Stine Marie

    Hei Birgit! :)
    Mamma fortalte at du trengte et ”lösenord”, som dere sier, om man skulle kunne følge med på hele bloggen, og jeg vil veldig gjerne ha det, om det hadde vært greit? :)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

