En intensiv vecka

Oj vad veckan har gått fort! Jag har börjat lära upp min vikarie på jobbet nu och det är som alltid väldigt intensivt – det är tröttande att tänka på hur och varför man gör allting som man brukar göra på rutin, förklara varje steg och så vidare. Dessutom har hon en liten (o)vana att ifrågasätta nästan allting, det är väldigt mycket ”så gjorde vi inte på mitt förra jobb”, ”jag har lärt mig att man ska göra så här” eller till och med ”nej, så är fel!” Men då blev jag faktiskt lite irriterad och sa ifrån, bara för att man gör olika på olika ställen är det ju inte säkert att ett är fel och ett rätt! Tja, gör ju inte mig så mycket, jag behöver bara ”dras” med henne en vecka till, men jag hoppas hon kommer gå bra ihop med mina kollegor… Jaja, om inte annat så kanske de blir väldigt glada när jag kommer tillbaka! ;)

I torsdags var det fest på jobbet, vår institution firar 5 år så det var jubileumsmiddag. Jättegod mat och jag hamnade bredvid en lärare från Sydafrika som var här på ett utbyte. Hur trevlig som helst och jag som älskar att prata ”utrikiska” stortrivdes! Fördel också eftersom jag inte drack så jag kunde behålla samma nivå på språket hela kvällen – annars tycker jag det brukar bli svårare att hitta orden ju längre kvällen lider… :mrgreen:

Nytillskott i pysselverktygslådan
Igår gick jag en sväng förbi Arkivet igen, hehe, börjar nästan blir stamkund… De hade fått in nya skärmaskiner så äntligen fick jag köpt en ordentlig istället för mitt lösa skärblad som jag har haft hittills. Har testat den nu ikväll och den är superbra! Tonic Studio Super Trimmer heter den, levererades med två skärblad och en bigningsblad så nu kan jag göra en likadan ask som jag bloggade om i måndags. Så skönt att ha en ordentlig skärmaskin att arbeta med! Inte var den dyr heller, 249 kr. Rekommenderas! Ikväll gjorde jag ett födelsedagskort, faktiskt mitt första – har nästan bara gjort julkort tidigare. Bild får ni se när födelsedagsbarnet har fått kortet… :)

Nytillskott i barnkammaren
Idag har vi köpt både spjälsäng, skötbord och badbalja till barnet, samt avtalat tid för att hämta barnvagnen. Nu börjar det kännas att det är nära – jag ska bara jobba en vecka till och sakerna på ”Bra att ha hemma”-listan börjar bockas av. Om ni är nyfikna på vilken barnvagn vi har beställt eller annat vi har köpt till Knyttet så besök gärna min andra blogg. Den uppdateras inte så ofta nu när graviditeten inte är hemlig här längre, och snart kommer jag nog helt sluta skriva där och bara ha kvar den här bloggen – men ett tag till lägger jag ut sådant som bara har med barnet att göra på den.

Hoppas ni har en bra helg!

5 svar till “En intensiv vecka

  1. Aj aj, den där vikarien låter inte som någon vidare rolig typ! Med den inställningen är det nog svårt att lära sig något nytt och att utvecklas! Hoppas bara att inte kollegorna blir alldeles knottriga!
    Ha det gott!/Laila

  2. Åh vad roligt att planera och köpa in grejer till babyrummet! Jag hoppas att jag får göra det en dag med.
    Trist att vikarien verkar så jobbig, man kan ju försöka att dölja sina dåliga sidor ett tag i alla fall. Haha!
    Appropå bigning så har jag en sån där ”valbens-grej” använder endast den när jag bigar. Tänkte att det kanske är bra för dig att ha med när man gör lite smått pyssel? Imrogon kommer mitt kort upp, kika gärna in!

  3. Sv: Tack för dina fina ord om kortet! Jag blev ganska nöjd själv och det är rätt sällan som det händer, man är ju så himla självkritisk.

  4. Det är visserligen bra att vara frågvis och nyfiken, men med den här attityden känns det ju bara klumpigt och irrelevant (irriterande). Som sagt, inget som du behöver tänka på mer än en vecka framåt:)

    Kollade förresten in din lista på bloggar du följer – så många! Kul. Jag som har svårt för att hitta nya och intressanta bloggar, ska kolla in La french touch:)

    Tack för dina kommentarer, uppskattas högt. Gillar även din feedback, den är konstruktiv! Ang resa ner till Gbg kommer jag eventuellt kunna åka ner en sväng senare i vår, vill så gärna nu, men det är tyvärr knapert med pengar och späckat i schemat:( Å vi som har restaurang och allt att gå på, men den som väntar på något… Även vad gäller din graviditet, som snart är gången!:)

    Ha en fortsatt bra söndagskväll och lycka till med kommande jobbvecka, hoppas den blir mindre intensiv.

    Kramar!

  5. Hi hi, du e väl för gó du. Klart att vi kommer sakna dig på jobbet!! Kram kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

