En innehållsrik dag

Idag har G varit på många roligheter! Först hälsade vi på en framtida lekkompis – lille A, som föddes för 2,5 veckor sedan, men 5 veckor för tidigt! Han var så liten, så liten… Vägde endast 2300 g vid födseln och har inte gått upp mycket sedan dess. Men han verkade må bra, klarar att amma numera och var så fin och söt!! G verkade väl inte riktigt greppa att det var en annan bebis, och tyvärr glömde jag att ta kort på dem tillsammans! Men eftersom mamman är en av mina bästa vänner så blir det ju fler tillfällen till det. :)

Efter denna stadsvisit var det dags för en tur till landet – ett besök hos en gammal kompis till Stefan som bor på landet med massa djur. G fick hälsa på såväl två jättestora hundar som gärna ville nosa och slicka lite på handen, en nyfiken katt som försökte hoppa upp i barnvagnen och fåglar – gäss och hönor av alla de slag. Spännande! :) Han reagerade lite när hundarna skällde (de var bara glada men det är ju svårt för honom att veta) men annars var han cool. Om några år kommer han säkert tycka det är jättespännande att hälsa på där ute på landet – i alla fall om han ärver sina föräldrars kärlek till djur! På grund av min pälsdjursallergi kan vi tyvärr inte ha egna djur, men några timmar klarar jag innan ögonen börjar klia och rinna.

Igår fick jag hela två timmars egentid i trädgården och jag fick gjort riktigt mycket i den nya planteringen! Imorgon ska jag plantera resten, Stefan ska ta med G på promenad även då. Att gå en långpromenad så G somnar är allra mest effektivt för att ge mig lite egentid – visst kan Stefan ha honom här hemma men om vi är nära varandra slutar det ganska snart med att G vill äta och då är det ju bara jag som gäller… Det ska, av den anledningen, bli skönt när han börjar äta vanlig mat och vi kan dela mer jämlikt på omvårdnaden! Även om Stefan är världens bästa pappa och gärna umgås med sin son så blir det ju att jag är mest upptagen så länge G ammar och dessutom äter så ofta. Under tiden är det skönt att Stefan så gärna sköter markservicen som städning och matlagning, så jag slipper tänka på det också. Men, peppar peppar, amningen går bra nu igen och jag är väldigt glad att jag skippade ersättningen och kör på bara amning! :)

För övrigt undrar vi om G är på väg in i fjärde språnget – han har varit kinkig i två dagar nu, vill bara bäras och amma hela tiden… Å andra sidan är det ju jättevarmt och han verkar inte gilla det, så kinket kan bero på det – vi får väl se hur det blir när vädret blir svalare. Både igår och idag har han tidvis fått vara naken sånär som på blöjan för att få lite svalka, när det är 22 grader ute redan före 10 på morgonen och efter 22 på kvällen är det jobbigt när man är varm av sig…

2 responses to “En innehållsrik dag

  1. Glæder mig til at se se billeder med hvad du fik lavet i haven.

    Er forøvrigt blevet rigtig skuffet i dag. Min mor fortalte, at den ”prøvehave” som Hammenhög har haft i mange år i nærheden af Simrishamn – den er helt væk… ØV. Havde ellers haft planer om at gense den en gang i juli.

  2. Så roligt att amningen går bra nu! Och så skönt att du hinner med lite trädgård också.
    Önskar dig en härlig fortsättning på helgen/Laila

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

