G gillar: babyrytmik

På kyrkans öppna förskola har de baby-/barnrytmik varannan vecka. Vi har varit med två gånger och G verkar gilla det skarpt! Särskilt sångerna ”Pappas motorcykel” och ”Åka rutschkana” som det är lite fart i… B-) Dem kör jag ibland hemma också.

På slutet är den en sång om vinden, där barnen ligger i mitten (ska ligga iaf, de större barnen tultar eller går omkring) och vi föräldrar står runt omkring med en tunt tyg som vi lyfter och sänker över barnen. Först verkade G lite skrämd men sen gillade han det. Jag har fläktat honom och lekt tittut med en handduk hemma också och det är en hit! :-)

Nu har tyvärr kyrkans öppna förskola stängt över sommaren men jag ska nog gå till den kommunala nån gång – är lite fundersam att den kanske är väldigt högljudd med massa barn, kyrkans är så lugn, men man kan ju alltid kolla! De har öppet fyra dagar i veckan och hela sju timmar om dagen så man kan ju välja när man vill gå dit.

Postat från min Android

5 svar till “G gillar: babyrytmik

  1. Man kan ju alltid testa det andra stället, gillar man inte det så är det bara att inte gå dit! :)

    Sv: Haha, vad roligt sagt!

  2. Jag har inte varit på kyrkans ÖF men däremot den kommunala och de har en särskild tid för barn under 9 månader – det blir ju lite lugnare på de träffarna.
    De har säkert det hos er också… Hur var det, har du nån mammagrupp genom BVC? För vi fick gå till ÖF på en av de träffarna för att vi skulle få information och gå dit första gången. Himla bra faktiskt.

  3. Else-Pälse

    Kul! Det låter väldigt mysigt. Jag har undrat vad de gör med så små barn, vill veta mer när vi ses! Puss

  4. Förstår vad du menar med att det blir så högljutt på den kommunala. I och med att barnen ändå är så små vill man att de första intrycken ska rota sig på ett bra sätt i deras medvetande, ge dem lugn och ro – jag var tom något ängslig när min brorson började på dagis (även om det inte är en ÖF så blir det lite samma sak). Hoppas det löser/löste sig med det!

    Kul att du också läser Backman, han är kul:)
    Kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

