Blog award

Jag har fått en blog award av Esther med danska bloggen Ildkat. Tack så mycket! :D Esther hittade till mig i våras och sedan dess har jag varit en flitig besökare hos henne – kul att läsa om någon som liksom jag har en liten trädgård men som ändå lyckas göra så mycket av den! Jag rekommenderar verkligen ett besök hos henne, och låt er inte skrämmas av danskan – det är mycket lättare att läsa än att lyssna och om man inte förstår varje ord kan man alltid njuta av de fina bilderna!

Awarden har som vanligt vissa regler;

Man ska länka till den bloggare som man har fått awarden av. Dessutom ska man ge awarden vidare till 5 bloggare, som har under 100 fasta läsere. Och så ska man svara på 5 frågor:

1. Varför började du blogga?

Jag började blogga för snart två år sedan, av flera anledningar; jag hade ett tråkigt och oinspirerande jobb (där jag inte är kvar) och kände att jag behövde få utlopp för min kreativa ådra genom att skriva. Jag hade nyligen flyttat till hus med trädgård och ville ha en slags dagbok för att komma ihåg vad jag har gjort i trädgården. Jag hade börjat följa flera bloggar och tyckte det verkade så roligt, jag var även inspirerad av min kompis Helena som hade bloggat länge. Hon hjälpte mig att starta upp denna och är min ”bloggsupport” när nåt krånglar… :)

2. Vilka bloggar följer du?

Massor! :) Både trädgårdsbloggar, pysselbloggar, bebisbloggar och några till… Hinner inte följa alla lika noga men försöker kika in så ofta jag kan. Har en diger blogglista till höger på bloggen för den som vill kolla mer exakt vilka jag läser och rekommenderar.

3. Favoritfärg(er)?

Blått har alltid varit en favoritfärg, i trädgården älskar jag även rosa och vitt. Och mörkbladiga växter, och silverfärgade… ;)

4. Favoritfilm?

Tittar inte så mycket på film längre så favoriterna är väl rätt gamla… Amélie från Montmartre (Le fabuleux destin d’Amélie Poulain) är en sådan, gillar också Monty Python och Sagan om ringen-filmerna (vem gör inte det liksom?). Och så är jag svag för tecknat, älskar filmerna om Shrek, Ice age och Toy story… :D

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?

Jag bär på en ständig längtan tillbaka till Frankrike, särskilt Paris och Korsika, skulle även vilja åka till Toscana och återse Rom. Vill även gärna ta mig utanför Europa, tex till Australien, Hong Kong och Sydamerika. Vill egentligen åka överallt… ;)

Nya bloggmottagare

Jag har haft jättesvårt att välja vilka jag ska ge vidare awarden till – det finns ju så många fina bloggar! Men jag försökte välja någon ur varje kategori av de jag följer;

Libfina. Veronica är en driven skribent som skriver om högt och lågt, blandar poetiska texter, fyndiga funderingar och vardagsbetraktelser med vackra bilder från sitt Stockholm. Mycket läsvärd blogg!

Underbara hem. Birgitta skriver personligt om sitt hem och sin trädgård på landet. Hon visar fina inredningsdetaljer, bilder och tips från trädgården och delar dessutom med sig av sina recept.

Fröken Paris. En blogg på både norska och franska – läge för språkövning alltså! Hon visar vackra bilder och berättar om inredning, loppisfynd, bebiskläder och det ljuva i bebislivet. Très chic!

just another bebisblogg. Miss Joi skriver också om bebislivet, både det ljuva och det slitiga, alltid med glimten i ögat och en dos självironi, varvat med allvar. Me likey, som hon brukar säga!

Jennys scrapbooking och kort. Hos Jenny är det scrapbooking som gäller 24/7! Hon visar de finaste kort, altrade (typ dekorerade) lådor, pimpade blockljus, med mera. Kika in och bli inspirerad!

9 svar till “Blog award

  1. Jag redigerar mina bilder i photoshop och använder även ett program för Mac som heter Keynote. Kan bara en bråkdel av vad dessa program kan erbjuda men det är kul att prova sig fram.

    Hälsar Åsa

  2. Kul att läsa lite mer om dig och bloggen även om jag ju ”känner” till det mesta sedan tidigare. :) Och vid tillfälle ska jag besöka de fina bloggarna du tipsar om!

    Ha det gott!
    Kram Karin

  3. Men oj, vilken ära och vilka fina ord – även proffsigt uttryckt i alla dina motiveringar. Tack så mycket för denna utmärkelse!:) Då ska även jag så småningom försöka ro denna kedja i land.

    Kram!

  4. Vi har TGF-erbjudandet ett tag till :-)…

    Om jag bara hann och orkade, skulle jag pyssla hela tiden, men jag måste pausa lite också…
    Och för att ladda mina egna batterier tittar jag på youtube.. o låter mig inspireras… och för att ni inte skall gå törstiga på min blogg, lägger jag upp länkarna där också :.)…

  5. woho!!! Hejja mig.. tackar och bugar.. Hade du inte redan fått denna award hade jag skickat tillbaka omgående :D

  6. Vi har ungefär samma resedrömmar, bra smak du har! :)

    Jag tänkte höra med dig… (haha, gud vad jag utnyttjar dig)… jag tänkte beställa lite tulpaner och kanske andra lökar. Har du koll på sån sida med lite ”roligare” tulpaner men ändå bra priser?

  7. Glömde säga att jag tittade in på Jennys scrapsida, jösses vad den tjejen är duktig!

  8. Tack för den fina utmärkelsen, förstår att det har vissa förpliktelser… fixar jag snart…

    Kram Birgitta

  9. Tack så hemskt mycket. Det var min första award och jag blev så glad och rörd att du tänkte på mig. Måste fundera lite på vilka jag skall skicka den vidare till.
    Kram Jenny

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

