Semester!

Äntligen semester! Det har varit mycket på sistone, vilket bland annat märks på att jag varken har hunnit blogga själv eller läsa andras bloggar. Men nu har jag semester och föräldraledigt i sex härliga veckor! Tjoho! :D Tänk om dagens väder kunde hålla i sig också, sol och varmt. Underbart!

Nu är jag på väg hem för att grilla, hoppas det blir många grillkvällar, många bad, mycket familjemys och även en del tid för att pyssla både med scrapbooking och i trädgården.

I veckan har jag äntligen fått planterat i kökslandet; det var så övervuxet av ogräs att vi grävde upp alla plantor vi ville spara, fyllde på med ny jord och planterade allt igen – förhoppningsvis utan att ogräset följde med… Så här såg det ut efter genomgrävningen;

20120621-160645.jpg
Rabarbern var det enda som fick vara kvar. Jag har redan skördat i år! :)

Så här såg det ut när nästan allt var återplanterat och potatisen satt (blir väl potatis till jul, hehe);

20120621-160842.jpg

Inte direkt överfullt än, har en del plantor på vänt (de jag sådde inomhus tex) men planen är också att (för en gångs skull) inte ha för tätt utan ha plats mellan raderna för att rensa ogräs och skörda. Har gått ifrån uppdelningen i fyra delar, kör med rader över hela landet istället – blir nog mindre plottrigt och mer lättskött.

5 svar till “Semester!

  1. Det där landet känner jag igen! Här går det sämre. Satte lite örtkryddor i söndags, och redan har basilikan strukit med pga snigeljävlarna!

  2. Åh härliga semester! Så fint du fixat till landet. Det lär inte dröja lång tid förrän det grönskar mycket. Ha nu en fin midsommar! Kram

  3. Trevlig semester gumman!!

  4. Ha en skön semester och en fortsatt underbar midsommarhelg!

    Kram Birgitta

  5. Grattis till långsemestern och alla ryck du nu får tid till att göra i din frodiga trädgård och köksland! Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

