Sommarsådder

Tack för alla kommentarer på förra inlägget om min köksträdgård! Kul när man riktigt ser hur det växer…

Häromdagen sådde jag lite mer där det fanns plats;

  • rödbeta ‘Bull’s eye’
  • salladslök
  • vintersallat
  • krasse (brukar ju sås inomhus men jag vill testa att odla det utomhus och se hur det blir)
  • plocksallat
  • japansk sodaört
  • Dessutom sådde jag lite mer av det som redan kommit upp, för att kunna skörda kontinuerligt;

  • bladamarant
  • koriander
  • jungfrun i det gröna (sommarblomma)
  • Slutligen sådde jag subklöver mellan raderna – det är en sk gröngödslingsväxt som håller undan ogräs och sedan myllas ner i jorden för att ge näring till kommande växter.

    Bilder kommer när det har kommit upp nåt mer att visa! :)

    Idag har det regnat nästan hela dagen, riktigt öst ner! Annars har vi haft flera jättefina dagar, hoppas det blir några fler men det ser dystert ut på prognoserna… Men snart åker vi till Norge och Kragerö och där ser det ut att bli bättre väder så vi hoppas på det!

    Hoppas ni har en skön sommar!!

    2 responses to “Sommarsådder

    1. Aldrig hört talas om subklöver. Verkar spännande. Kram

    Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

