Hemma efter helgen i kungliga hufvudstaden

Sitter i soffan och softar lite, har just packat upp väskan – alla kläderna hamnade i klädkorgen, tack vare en söt liten kisse… Hehe, vita katthår överallt… 😉 Resan med X2000gick bra, jag har så lätt för att bli åksjuk men idag var det inga problem, skönt! Det går ju väldigt fort, 3 timmar från Stockholm till Göteborg. Synd att tåg är så dyrt bara, med tanke på miljön borde det ju subventioneras så det blir billigare än flyget!

På dagen besökte vi Kungliga slottet, vi hade inte så mycket tid men vi såg representationsvåningarna i alla fall. Sparar muséet till nästa gång! Rummen var jättefina, guld och marmor överallt. Hade lätt kunnat vänja mig vid att bo så! 😀 Särskilt alla fina tavlor, stolarna såg väl inte så bekväma ut…

Innan vi åkte hem åt vi brunch på ett ställe på Söder som heter Missisippi Inn. Jättegod mat och bra priser, inte alls mastigt fast det var amerikansk brunch.

På tal om mat måste jag bara nämna stället jag åt lunch på, i fredags, Raw på Rörstrandsvägen. Jag älskar verkligen sushi, och Raw har nog den bästa sushin jag vet! Det var Anna som introducerade sushi för mig, och det är med henne jag har varit på Raw ett antal gånger nu. Deras sashimi är också helt underbar.

Ja det var en härlig helg i Stockholm, förutom vädret då… Men november i Sverige är ju som det är. Vad bättre då än att förgylla en annars grå och trist månad med att träffa sina bästa vänner? Can’t think of anything right now… Jag åkte upp redan i torsdags kväll och sov över hos Anna, på fredagen åt vi som sagt lunch på Raw och då var även Annas syster, systerdotter och moster med, plus min kompis Louise, som (tyvärr för mig) just har flyttat till Stockholm. Sen kikade Louise och jag lite på stan och jag fick även se hennes rum på Söder. Och så mötte jag Stefan vid tåget på fredagskvällen och vi åkte hem till Helena och Robban.

Imorgon börjar jobbveckan igen, skönt att ha laddat batterierna lite!

One response to “Hemma efter helgen i kungliga hufvudstaden

  1. Halloj tjejen, hur var det på jobbet idag då?

    Vi får ta Raw nästa gång ni kommer hit då 🙂 (o det heter Rörstrandsgatan 😛 *petig*)

    Massa kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

