En månad kvar!

Idag är det bara en månad till julafton!! En del av mig är barnsligt förtjust i julen och längtar tills det är ljus överallt, tomtar i varje vrå och klapparna ligger under granen… Men en del av mig är lite mer ”vuxen”, mer som jag minns att mamma var när vi var små – dvs säger ”Herregud, är det så snart, hur ska jag hinna!” och får en stressrynka i pannan… Alla klappar som ska köpas, allt julbak jag tänkte jag skulle hinna med det här året, pynta huset, gå på glöggmingel och julmarknader… Egentligen bara kul saker men som kan kännas stressande när tiden inte räcker till. Helst skulle jag ta ledigt från jobbet hela december och bara gotta ner mig i julstöket!😀 Få till en riktig Carl Larsson-jul…😉

Nåja, jag älskar julen och tänker inte låta någon stress ta överhanden. Det jag hinner, det hinner jag, resten får vara! Än så länge är det ju bara jag och S, inga barn att fixa för, de flesta juldagarna tillbringas hos någon av våra familjer så inte behöver vi så mycket julmat hemma heller… Men vi ska ha en liten adventsfest i början av december så till dess ”måste” (läs: vill) jag i alla fall göra något – men det blir nog bara lite småplock med jultema, kanske några julkakor. Mums, saffransbiscotti till exempel, en modern klassiker! Får nog lägga upp recept här vad det lider… Annars kan man kolla in bloggen Heavenly cupcake som redan har börjat med  julrecept. Känner jag henne rätt kommer det ännu fler ju mer det närmar sig…🙂

Skönt är också att vi inte har så många att köpa julklappar till, bara varann, våra föräldrar, mina syskon och min mormor som firar med oss, och vi har som tradition att inte köpa så dyra presenter. I många familjer verkar det ju trappas upp med dyrare och dyrare julklappar och alla köper till alla, fastrar och mostrar, kusiner, mm. Då kan det nog kännas som mer stress än kul!

3 responses to “En månad kvar!

  1. Kan jag inspirera till nåt så varsågod!🙂
    Paint är faktiskt det bildbehandlingsprogram jag använder mest, klipper och klistrar osv, fungerar alldeles utmärkt. Använder även photoshop ibland. Bilden med inga awarder… bara att högerklicka och spara bilden i din dator. Sen lägger du upp den precis som med min utlottning, men utan någon länk förstås.🙂

    Bara att hojta om jag kan hjälpa till med något mer.
    Kram Mia

  2. är ju oxå sådär barnsligt förtjust i julen, har alltid älskat julpysslandet, julshoppandet, men en liten del av mig tycker det är jätteskönt att bara köpa något till en person i min familj (utlottningen klar nu, jag ska köpa till pappa🙂 )
    Sedan blir det nåt till ungarna och sedan robbans familj.. så det är inte så många för mig heller..

    julgodisbak blir nu i helgen med syster och sedan blir det fixande hemma nästa vecka, när hallen är klar🙂

    Så då blir det inte så mkt kvar för mig att göra sen heller… om jag inte ska ge mig på nya projekt.. är ju som sagt sugen på att måla skohyllan vit oxå🙂

    kram gumman

  3. Vilka stämningsfulla bilder!

    Jättekul att du bloggar nu också så jag kan se vad du hittar på, lägger till dig i min läslista =)

    Kraam

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

