Finally Friday

Härligt med fredag, snart helg! Eftersom jag inte jobbar på fredagar har jag alltid massa saker jag tänker att jag ska få gjort – ofta blir det inte riktigt så mycket… Men idag har jag faktiskt tagit en joggingtur i skogen (solen sken in mellan träden, härligt!) och bakat bröd samt saffranssnurror med tomatpesto och fetaost. Jag hittade receptet i en tidning, låter gott i alla fall, hoppas de smakar lika gott! 😀 Jag använde nog lite för mycket mjöl, har en tendens att göra det… Men jag tror inte det ska påverka smaken, möjligtvis blir de lite mastiga…

Snart kommer S hem, han skulle köpa nåt fredagsmys efter jobbet – jag var sugen på ost men det var inte han så jag gav honom fria tyglar…

Och nu kom han, precis när jag skrev det! Spare ribs med ICA:s egen tzatziki blev det, mums! Och han hade t o m köpt en halvflaska rödvin till mig… Förra helgen köpte vi nämligen några småflaskor för att jag skulle ha när han vill dricka öl (jag gillar inte öl nämligen) – känns onödigt att öppna en helflaska vin, det dricker jag ju aldrig upp själv. Men så precis när jag har öppnat min halvflaska, då kommer S på att han vill ha vin till maten! Fånigt kanske men jag blev faktiskt lite sur, jag menar då kunde vi ju ha tagit en hel flaska istället för att han ska ”sno” av min… Så då blev det att vi delade på två halvflaskor istället. Men han kom alltså ihåg det idag, och köpte en ny halvflaska till mig… Det är kärlek det! 😉

Ha en härlig fredag och en bra helg!

Kram

5 responses to “Finally Friday

  1. Vad gulligt av honom att komma hem med så mycket godsaker. Vinet kunde jag förstås varit utan eftersom jag inte dricker alkohol. 🙂

    Vad fint du har gjort i bloggen, jag trodde först att jag kommit fel eftersom det inte var alls samma färg som sist jag kikade in.

    Trevlig helg till dig också!
    Kram Mia

  2. hihi. jag trodde oxå jag hamnat fel 🙂 oxå hade du
    ”Finally friday” som rubrik 🙂

    kramis

    • Hihi, förvirrar er lite… 😉 Fast hur menar du med rubriken? såg det ut som att bloggen hette Finally Friday eller?

      Kram

      • Alltså att utseendet var annorlunda och så stod det ”finally friday” vilket gjorde att jag trodde jag halkat in på en annan blogg (typ engelskspråkig :-P)

  3. Vad roligt att höra att du gillar min blogg och länkat till mig! Säg till ifall du prövar något recept och vad du tyckte om det.
    Kram Danielle

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

