En inspirerande promenad

Igår gick jag en kort promenad på lunchen för att få lite solljus – det känns så deppigt den här tiden av året när det är mörkt när man går upp och mörkt när man går från jobbet! Visserligen går jag hemifrån till spårvagnen vilket tar en knapp halvtimme, och då är det än så länge ljust, men man behöver mer ljus än så under dagen…

Hur som helst gick jag förbi en ny affär i Haga här i Göteborg, med massa fina inredningssaker. Rum för inspiration hette butiken och det var ett passande namn – jag fick sån inspiration när jag var där inne och kikade! Drivor av vackra julgranskulor, småpynt och vackra arrangemang, allt med en gammaldags touch, mycket vintage, vitt och rost, shabby chic som jag älskar! Flera saker skulle man kunna göra själv, som mossan med ljus och pynt i de små glasväxthusen och de små paketen av fina ljus med en bit wellpapp (!) och fina band runt – bra julklappstips kanske? Jag har ju faktiskt ett litet glasväxthus, inköpt på trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar i Stockholm. Ska nog göra om det till ett juligt stilleben att ha på trappan… 🙂

PS När jag googlade på butiken hittade jag den här bloggen, som också nämner Rum för inspiration. Hon har även bilder från andra mysiga affärer i Haga. Känner du igen dig från när vi var där, Helena? 😉

3 responses to “En inspirerande promenad

  1. Hmmm, var vi i rum för inspiration?? Vet inte om jag kommer ihåg det.. :-S kommer däremot ihåg att vi var i nån chokladaffär 🙂 såna där viktiga saker som man kommer ihåg *fnissar*

    kramis

    • Nej, skrev lite otydligt – just den affären är ny, men hon har bilder från andra affärer där jag tror vi var. Tex Olivolja etc. 🙂 Ja, chokladen kommer jag oxå ihåg… hihi

      kram

  2. Hejsan B! Nu har jag tittat in här, i ditt fina ”hem” – en välgjord blogg med omsorgsfullt skrivna inlägg:)

    Kikar in snart igen!
    /Veronica

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

