Fredagsmys

Nu blir det fredagsmyyyys, om det så är det sista jag göööör… Jag är nog inte ensam om att gå och nynna på sången från reklamfilmen på fredagar… Tycker den är så söt! Så på ett sätt har de ju lyckats, fast vi köper faktiskt alltid Estrella eftersom det tillverkas här i Angered…

Idag hade jag tänkt baka en kladdkaka till festen imorgon, men det hanns inte med – får göra det imorgon helt enkelt. Jag kom i alla fall iväg på en joggingtur och sprang längre än förra gången, 30 min, skönt! Det är en rätt kuperad tur och jag orkar fortfarande inte springa heeeela tiden, inte när det är brant uppför. Och nedför vill jag inte springa för jag är orolig för knäna, har knäproblem i släkten… Men det går i alla fall bättre och bättre! 🙂

Sedan fixade jag lite här hemma, skickade iväg en jobbansökan mm, och så gick jag ner till Angered C och mötte S för att gå på Systemet och Ica tillsammans. Himmel, vicka goa typer det stod och hängde utanför Systemet då… Och några ”coola killar” som hade glömt leg och stod och tjatade emot killen i kassan som bara gör sitt jobb… Hallå liksom, var inte så pinsam, åk hem o hämta leget då om du verkligen är över 20 år! Klockan var liksom inte 5 i stängning heller…

Påminner mig om en lördag för några veckor sen, vi hade slut på vin hemma och stack till Backaplan för att hinna gå på Systemet innan de stänger. Då var det lång kö utanför butiken! Jättekonstigt, brukar inte vara kö där ens på lördagar… Vi gav upp och struntade i vinet, jag har nåt principiellt emot att stå i kö till Systemet – eller vilken affär som helst för den delen… Det som är så skönt med Angereds systembolag är att det nästan aldrig är kö där, inte ens precis före stängning! Många muslimer ni vet. 😉

Nu på kvällen hämtade jag lyktorna från förrådet och satte i blockljus samt tände. Får ta bild imorgon och lägga in på bloggen!

Ha en trevlig helg!

2 responses to “Fredagsmys

  1. bra tränat! Det är så gött att springa.. jag var på gymmet igår kväll innan vi fick gäster, skönt att ha lite kalorier att äta upp hihi..

    lördagskram (för när jag kommenterar är det lördag 😛 )

  2. Duktiga du som joggar! 😀

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

