Andra advent

Tänk att det redan är Andra advent och 6 december! Helt otroligt vad fort tiden går. Helgen har bara försvunnit med adventsfest här hemma i lördags och idag glöggmingel hos en jobbarkompis till Stefan.

Festen igår var jättetrevlig, vi var 13 st men vi satt inte ner alla samtidigt så det var ok…😉 Förresten så var vi snarare 13 1/2, en 3-månaders liten bebbe också…  Jag bakade saffranssnurror med tomatpesto och fetaost förra veckan, och igår gjorde vi tacopaj och västerbottenpaj, plus en kladdkaka med julkryddor (jag blandade bara i 1 tsk mald kanel, 1/2 tsk vardera av mald ingefära, malda kardemummakärnor och malda kryddnejlikor i mitt vanliga kladdkakerecept). Allt blev väldigt gott och lyckat! Sista gästerna gick inte förrän två på natten och sen satt vi uppe en stund till och pratade så det blev sent… Sov länge idag, skönt!

Idag var vi på Styrsö i Göteborgs södra skärgård på glöggmingel. Jag vet inte om det är typiskt för öarna eller om det är just den familjen, men på deras fester blandas alla åldrar och kategorier av folk. Både deras barn, som är i vår ålder, och deras vänner i 40-60-årsåldern är jättetrevliga. Jag hade ett mycket givande samtal med en socionom som hade arbetat med arbetsrehabilitering, vi pratade bland annat om dagens arbetsmarknad och om vad som händer när 40-talisterna går i pension – ibland känns det som att det är först då jag kan få ett fast jobb…

Jag lägger upp några bilder på min adventsljusstake, julgruppen jag gjorde som present till glöggminglet idag och lyktorna på vår trappa. Inspirationen till arrangemanget i miniväxthuset har jag skrivit om i ett tidigare inlägg, från 1 december.

Nu är det dags att sova, imorgon måste jag upp tidigt!

Hoppas ni får en bra vecka!

One response to “Andra advent

  1. Vilka fiina dekorationer du gör!
    Jag tittade också på Nobelfirandet, det är tjusigt. Jag tror inte hon somnade, hustrun till japanern, hon vilade bara, mediterade kanske lite… Jag irriterades av reportern som intervjuade den tyske utrikesminstern när han vill veta vad hans ”pojkvän/partner/husband” tyckte om festen. Vad spelar det för roll vad han tycker och som om han kunde säga någopt negativt. Bara för att berätta att han var homo. Som om det spelar någon roll. Den tiden är passé faktisk. Det chockerar ingen och vem bryr sig.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

