Nu är det vinter…

… och riktigt kallt, vi har haft flera minusgrader konstant nu i över en vecka, och vissa dagar ända ner till 11 minusgrader! Även dagtid idag var det 8 minus. Långkalsonger på, alltså!🙂

Idag har jag äntligen gjort klart mina julkort, se bilder. De som ska inom Sverige kommer fram före julafton om man använder vanliga frimärken, men tyvärr ska jag även skicka vissa till Norge och Frankrike, och de kommer väl i bästa fall fram före nyår… *suck* Att man aldrig lär sig! Det borde ju inte vara så svårt att göra julkorten redan vid 2a advent och köpa alla julklappar före Lucia, ändå sitter jag och kämpar för att få iväg julkorten före julafton och köper sista julklappen bara några dagar före… I år har jag i alla fall köpt en del julklappar redan i november och har bara en kvar nu (till maken, av någon anledning är det ofta den som dröjer längst…) så det ska väl lösa sig.

Imorgon är sista jobbdagen före jul, sedan är jag ledig tom 6 januari! Ska bli jätteskönt, bara ta det lugnt, träffa familjen, gå långa skogspromenader, kanske pyssla lite…

Glad fjärde advent!

One response to “Nu är det vinter…

  1. Välkommen till bloggvärlden! Jag lovar att du kommer att ha jättekul – jag började själv blogga i november för ett år sen!
    Fin titel du har på din blogg också!
    God Jul önskar
    Eva

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

