Dan efter dan efter dopparedan

Aaah, annandag jul… Bara slappa och njuta av ledigheten. Julafton var jättebra, vi började dagen med att byta julklappar Stefan och jag, sedan åt vi julbord hos Stefans föräldrar och bytte julklappar med dem, och så åkte vi till min familj och åt ännu mer, dansade kring granen (jepp! norsk tradition att ”gå runt granen” som man säger och sjunga julsånger, inte små grodorna och sånt trams) – och förstås ännu mer julklappar.

Av Stefan fick jag bland annat två helt ljuvliga mistlar i zink och pärlor, från Grönbergs Interiör. Så här ser de ut! Nu hänger de i granen men jag ska nog hänga en över en dörröppning, så man får många pussar…

Dessutom hade han köpt vad vi i min familj kallar en hyvelbänk (efter en släkting för länge sen som gav sin fru en hyvelbänk i julklapp), nämligen något han själv gärna ville ha; två mickar till Play station 3 som funkar till Rock star. Så nu kan jag sjunga – nåja, skråla – när S spelar gitarr. Jag sjunger heller än bra, men efter lite övning får jag ändå hyfsade poäng på Abba Singstar som vi köpte för ett år sen – och det är himla kul!😀

Själv gav jag också Stefan en halv hyvelbänk, nämligen Robert Gustafssons dvd-box. På versen skrev jag ”Många timmar framför burken, utan att jag på Arne blir purken!” Jag tycker nämligen att mina käre make ser lite väl mycket på sport…😉

Dessutom fick vi böcker och pengar, allt bra att ha! Och mycket annat smått och gott.

Juldagen tillbringade vi också hos mina föräldrar med att bara ta det lugnt, dessutom delade jag och mina syskon upp en del saker som vi har fått efter Farfar – han har flyttat till ett äldreboende och har inte plats eller användning för så mycket längre. De blev en del julsaker och även några gamla keramikburkar som jag tycker är jättefina – ni vet såna där i olika storlekar som det står Socker, Mjöl, Kanel, Kryddpeppar och allt vad det är, på. Får ta bild när jag har packat upp dem och visa!

Idag har vi bara slappat, gick en lång promenad i skogen, det var rätt upptrampat men ibland fick man pulsa i snön. Det är så ovant med en vit jul, jag minns inte när det var sist! Jag tog en del bilder också, ska försöka lägga upp dem imorgon. Ikväll tittade vi på Fanny och Alexander, jag har inte sett den förut. Den var bra, och kul att ha sett en sån klassiker!

God fortsättning!

One response to “Dan efter dan efter dopparedan

  1. har bara sett F&A en gång o tyckte som du skrev på FB att den var lite skum, men bra. man ”ska” väl ha sett den antar jag🙂

    Vet precis hurdana keramikburkar du menar, har en sån som det står smör på tror jag🙂 Har tändstickor i den dock haha..

    kramis

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

