Opp amaryllis!

Min nya favoritamaryllis är den dubbla Aphrodite – så vacker!

Click to play this Smilebox collage: Amaryllis 'Aphrodite'
Create your own collage - Powered by Smilebox
Make a Smilebox collage
3 responses to “Opp amaryllis!

  1. Verkligen jättefin! tyvärr skulle en sån nog inte överleva länge hemma hos mig.. jag har nog blå fingrar eller nåt *skrattar*

    Kramis

    • Hehe, jag börjar undra vad jag har för plötsligt dör massa blommor för mig – men det kanske är för att jag vågar mig på svåra som azaleor, den törstade tyvärr ihjäl här… Amaryllis är inte svåra att få att överleva eller blomma, det svåra är att de lätt blir höga och då kan de välta – man ska inte vattna för mycket och gärna ställa dem svalt på natten så håller de längre. Jag lutar dem mot fönster för att de inte ska välta… 🙂

      Kram

  2. Ja, denna amaryllis var nog av det vackraste slaget jag någonsin skådat! Kul att se ditt intresse för pyssel här i bloggen – råder ingen brist på din husliga inspiration:) Glömde förresten nämna att din header var mysig, vintrig sådär.

    Somnade innan jag hann börja på Tillsammans… Haha! Men ska absolut beta av den filmen snarast. Kul att du har Gavalda som favorit – jag har tyvärr inte läst ngn av hennes. Blev tipsad om filmen och har ju sett Amelie från M. så Tautou är lite av en favorit. Men blev nu sugen på G:s novellsamling! Tack för tipset!

    Och ett riktigt Gott Nytt År på dig så ser vi fram emot år 2010 – innehållandes bl a en massa bloggande:)
    Kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

