Lista om 2009

Snodde denna från Helena
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hmm, säkert men kommer inte på vad nu…
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, att träffa Helena minst tre gånger på året! 🙂 Bra löfte…
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen nära vän men en bekant fick en dotter, och några nära vänner blev gravida.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej som tur var, har flera gånger varit orolig för Farfar men än så länge håller han sig kvar.
5. Vilka länder besökte du? Norge, Frankrike, Tjeckien.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, fast jobb!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 1 aug, 15 aug och 29 aug när vi var på våra kära vänners fina bröllop.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag fick nytt jobb så snart efter att vikariatet tog slut. Var bara arbetslös i en månad, skönt!
9. Största misstaget? Kommer inte på nåt direkt och känner inte för att gräva djupare i det.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, bara lite förkylningar, som tur är. Ingen baconfeber… 😉
11. Bästa köpet? Buskar och träd till vår nya trädgård.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Bröllopspresenter… 😛 (Var ju på 3 bröllop och bjudna på 2 till) Och trädgården.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Många saker… bröllopen vi var på, trädgården, mm.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Bad romance med Lady Gaga.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare tror jag.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig och nojjat för olika saker…
18. Hur tillbringade du julen? Med S och familjen som vanligt, trevlig som vanligt och lite mindre stress, skönt!
19. Blev du kär i år? Nej det har jag varit i snart 5 år nu.
20. Favoritprogram på TV? Skavlan, På spåret.
21. Bästa boken du läste i år? Berättelsen om Herr Roos av Håkan Nesser.
22. Största musikaliska upptäckten? Amanda Jenssen. Har aldrig följt Idol men hon är riktigt bra!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja min kära trädgårdsängel… 🙂
25. Något du önskade dig men inte fick? Växthus.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Åkte hem från Kragerö i Norge så firade inte på själva dagen, men hade fest för kompisar några dagar senare.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ett fast jobb!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Blev lite bättre på att sminka mig o fixa håret innan jag gick till jobbet, kändes viktigare när jag fick ett jobb där jag träffade studenter varje dag.
29. Vad fick dig att må bra? Trädgården och min älskade man!
30. Vem saknade du? Vännerna i Stockholm, ännu en nära vän och dessutom min bror flyttade dit under hösten.
31. De bästa nya människorna du träffade? Nya kompisarna i pysselcirkeln.

Sno gärna listan, säg till i så fall så jag kan läsa! 🙂

2 responses to “Lista om 2009

  1. kul att läsa 🙂
    kramis

  2. God fortsättning på dig!

    Kul fakta! Älskar också Skavlan 🙂
    Fint blomsterarrangemang du gjorde till nyår, som alltid med dina pyssliga saker!

    Har tyvärr aldrig läst franska men kan det pyttelite, övar mig dock mkt eftersom jag är fast i fransk litteratur och filmer av bl a Jean-Pierre Jenuet. Älskar fransk romantik! Boktipset främlingen hittade jag i OLM (Ordfronts litterära magasin). Kul att du också läst den. Den sägs vara författarnas bibel vad gäller dramaturgi osv.

    Tack för dina kommentarer – då är våra barn med andra ord ungefär lika gamla och tillkomna av samma anledning:) Må år 2010 båda gott för dem och oss!

    Kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

