Nordiska trädgårdar here I come!

Nu har jag bokat tågbiljetter till Stockholm andra helgen i april, för att gå på trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. Tjohoo, jag längtar redan! 😀 Ska bli jättekul att se alla idéträdgårdar och balkongutställningar, lyssna på föredrag, få inspiration och idéer och kanske handla lite… Och inte minst att träffa kompisarna från Odla.nu igen, vi brukar ha forumträffar på mässan – det är så kul att få ett ansikte på nicknamnet när man möter någon man tidigare bara har pratat med över nätet!

I år har jag bestämt mig för att gå två dagar på mässan, en dag var alldeles för lite förra året… Så jag åker till Stockholm torsdag kväll, går på mässan på fredag, umgås med icke-trädgårdsintresserade vänner som förirrat sig upp till Stockholm på lördagen och återvänder till mässan på söndag. Hoppas kunna dra med mig någon eller några vänner till mässan också, för att kombinera två nöjen… 🙂

Jäkla SJ, mutter mutter…

En sak som är lite tråkigare är att det tog en evighet att lyckas boka tågbiljetterna, jag är INTE vän med SJ:s bokningssystem! Varför går det att välja plats men inte att se vilka som är lediga?!? Jag måste se till att få plats åt rätt håll för att inte bli åksjuk, så då väljer jag en plats (efter noggranna studier av vagnskissen), klickar på ”Vidare” två gånger (förbi valmöjligheten att boka till internet på tåget) bara för att få ett felmeddelande om att den platsen inte var ledig. Då trycker jag på ”tillbaka” två gånger, väljer en ny plats, klickar fram, får nytt felmeddelande, osv… Tänk om det hade gått att få upp en karta på vilka platser som är lediga, som när man bokar biobiljetter! SJ kan helt klart lära sig något av SF… Sen tycker jag det är synd att det inte går att välja åt vilket håll man vill åka – vi är ju ändå rätt många som blir åksjuka, vilket jag märker när jag någon gång har hamnat åt fel håll och försökt byta plats med någon. Det går ju att välja fönsterplats, salong, tyst avdelning mm, varför inte färdriktning? Hmm jag ska nog skriva till SJ och föreslå det…

Härligt att ha biljetterna bokade, nu är det snart vår! 😀

4 responses to “Nordiska trädgårdar here I come!

  1. hinner vi ses????? förstår om det blir tajt men en fika/drink kanske???

    kram gumman!

  2. Hej!
    Jag längtar också till Trädgårdsmässan. Det ska bli kul att träffa alla trädgårdsmänniskor och inte minst längtar jag till lanseringen av min nya bok En lisa för själen.
    Hoppas du noterat att det är jag som skrivit texterna i trädgårdskalendern (!). Det är okej om du har citaten på din blogg, men kanske kan du länka till min blogg då?
    Varma hälsningar Eva

    • Oh, är det du som har skrivit dem? Jag letade i boken efter vem som skrivit texterna, men först nu tänkte jag på att kolla på baksidan… 🙂 Klart jag länkar till din blogg även vid citatet – jag har den ju redan i min blogglista. Vad kul att jag började följa din blogg och sedan köpte Trädgårdskalendern oberoende av varandra! 😀 Förstår att du längtar efter lanseringen av din bok, det måste vara en härlig känsla!

      / Birgit

  3. Kul att du kommer till Stockholm i samband med ditt stora intresse dessutom! Jamen då kommer du kanske kunna skåda körsbärsträden:)

    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

