Min brudbukett

Eva bad oss gifta bloggerskor berätta hur våra brudbuketter såg ut, och jag drömde mig tillbaka till den där strålande sommardagen, 4 augusti 2007, när jag och min älskade sa ja till varandra… Jag var tvungen att leta reda på lite bilder på min brudbukett för att visa. Som med alla foton lockar de fram minnen och jag minns precis hur bubblande lycklig jag var och vilken fantastisk dag och natt det blev.

Det var många runt omkring som blev förvånade när jag, trots mitt kontrollbehov, gav floristen delvis fria händer – några önskemål hade jag förstås; blommor som passar i säsong, inte för hårt bunden utan luftig och lite ”spretig”, färger i blått, rosa och vitt, och gärna med kaprifol, en av mina fravoritblommor. Buketten blev vackrare än jag hade kunnat föreställa mig, jag var så nöjd! Och till ett facilt pris; där andra blomsteraffärer började på 1500 för bara brudbuketten, fick jag för det priset både brud- och tärnbukett samt två corsage till brudgummen och marskalken. Brudbuketten var en dröm med rosor, kaprifol, stjärnflockor, murgröna och några blommor jag inte minns namnet på – kanske ni kan hjälpa mig? Vad heter de vita och blå klockorna, och de blå ”spirorna”?

PS Blomsteraffären heter Tingbergets blommor och ligger i Kungsbacka. Kan varmt rekommendera den!

3 responses to “Min brudbukett

  1. Kul att kunna inspirera till ett inlägg! Din brudbukett är betydligt finare än min var. Jag hade helst velat ha en midsommaräng, men det blev lite för stelt för det.
    Gulligt att du länkar citaten till mig. Jag har äntligen blivit färdig att lägga till dig i min lista.
    Eva

  2. Fantastisk bukett och väldigt vackra ringar! Fin färg på de rosa rosorna.

  3. Heisann!

    Artig påfunn. Vakker brudebukett, stilfull og klassisk. Jeg har vært gift i over 33 år… gosh. Ikke verst!
    Snakka med noen venninner om det på lørdag da vi var i selskap. Mannen min og jeg var de eneste som hadde hatt kirkebryllup. Jeg ville ha det for seremoniens skyld.
    Det skjedde i en av de eldste kirkene i Norge, fra 1100. Det var veldig tradisjonsrikt. Nå er jeg utmeldt av statskirken. Ville ikke lenger støtte en konservativ gjeng av sure gamle mannfolk som ikke liker kvinner eller folk med andre legninger. Står heller ikke i noe annet trosamfunn.
    Ha det godt så lenge!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

