Nya möjligheter

Häromdagen uppenbarade sig två nya möjligheter på jobbfronten, som jag verkligen hoppas på. I tisdags ringde en kollega för att berätta att hon har fått nytt jobb och att hennes tjänst därmed blir ledig. Egentligen är det väl fel att kalla henne kollega – jag vikarierade för henne i våras, när hon var föräldraledig, och trivdes väldigt bra på jobbet – så bra att jag har bett henne meddela mig om hon får nytt jobb, vilket hon nu alltså gjorde. Väldigt snällt av henne! Inte blev det sämre av att hon berättade att hennes jobbarkompisar (som jag jobbade med i våras), när hon sade att hon ska sluta, genast uppmanade henne att ringa mig… Det är så viktigt att känna sig uppskattad, jag har levt på det hela veckan!

Samma dag fick jag också en förfrågan om att jobba en dag i veckan på avdelningen för våra utbytesstudenter för att täcka upp för en sjukskrivning. Min dröm är att någon gång i framtiden arbeta med internationella frågor (igen, jag gjorde det för två år sen) så det är en jättebra chans för att mig att få mer sådan erfarenhet, och inte minst fler kontakter. Dessutom är det alltid bra att spara akassedagar genom att jobba heltid istället för 75%. Idag var första dagen på mitt nya jobb – i rummet bredvid min vanliga kontor… Hade inte dörren dit varit stängd hade jag nog gått fel flera gånger! 😉

Så, håll nu tummarna för att någon av de här chanserna leder till något långvarigt!

2 responses to “Nya möjligheter

  1. *håller tummarna stenhårt*

    Men vadå, du jobbar heltid fr o m nu då eller??? fredagar med utbytesstudenterna??
    Härligt!!

    Roligt att de gamla kollegorna ville ha dig tillbaka! Du verkade ju trivas bra där med, håller tummarna stenhårt för det jobbet – då måste de väl ge dig fast jobb va??

    Stora lördagskramar

  2. Åh, grattis så mycket med detta jobb du nu fått chans på! Fint att ha så många referenser som verkar väga ordentligt tungt i rekommendation.

    Ja, detta är mer åt skriftspråk än dina andra inlägg. När du skriver på detta sätt känns innehållet desto mer aktningsvärt – i detta sammanhang läggs det, med skriftspråk, automatiskt på en viss tyngd av seriositet i det du vill berätta, alltså jobbet. Positivt eftersom det på ett sätt gestaltar din känsla över att få börja jobba. Talspråk kan å andra sidan gestaltas som att man berättar något förtroligt för en vän – oss läsare, vilket du säkert vet.

    Hoppas du själv känner av skillnaden genom att skifta ditt uttryck i skrift-talspråk – vilket är hela grejen med att skriva, produktionen:)

    Tack för fina kommentaren, ja det var en mer samstämd melodi (dikt?) jag ville få fram i inlägget Snöspår.

    Ha en bra start på veckan, kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

