Bara fyra veckor kvar!

…  tills vinter-OS är över! Ja, medan många inklusive min käre make räknar ner tills OS börjar, längtar jag redan tills det är över… Jag är verkligen totalt ointresserad av sport, bryr mig inte det minsta om vi tar en eller 20 medaljer! Om nu Helena invänder att jag visst bryr mig när HV71 vinner, så är det i och för sig sant att det är det enda i sportsammanhang som gör mig lite glad, men det gör mig inget om de förlorar – jag är i högsta grad en medgångssupporter. Dessutom bryr jag mig inte tillräckligt för att ens se finalen även om de är med… Nej, det enda jag egentligen tycker är lite kul att titta på är konståkning, men det hinns aldrig med här hemma – herrn i huset anser nämligen inte att det är idrott,så det är det enda han inte tittar på – och om det då mot förmodan blir en TV-fri stund är inte jag den som sätter på burken igen…

Stora sportevenemang innebär för mig bara att TV:n är konstant upptagen här hemma och att de få program jag bryr mig om att följa i vanliga fall är inställda. Det bästa med OS är enligt mitt förmenande att det bara är var fjärde år! Jag är till och med så ogin att jag i hemlighet hoppas att Frölunda inte går till slutspel i år, för då blir det ju färre kvällar som min älskade bara MÅSTE stanna hemma och titta på hockeysändningar. Men berätta inte det för honom, då hamnar jag nog i onåd här hemma…

Så, nu har jag väl tappat de av mina läsare som eventuellt är sportfantaster… Men å andra sidan är det här väl första gången jag ens nämner sport i denna blogg, så de torde inte vara så många! Hur känner ni inför OS, kan ni inte bärga er eller ser ni liksom jag mest fram emot att det ska ta slut?

One response to “Bara fyra veckor kvar!

  1. Ja, konståkningen försöker jag också kolla på om jag råkar på det. Är lite som balett (eller uppvisningsdans överhuvudtaget) vilket jag är ganska förtjust i. Borde ju dessutom funka att se på franska.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

