Blommig fredag – isblommor

Igår på väg hem gick jag förbi Konsthögskolan och såg en så häftig grej. Det verkar tränga upp vatten ur berget bredvid huset för marken och väggen (inkl rörledningar) är täckta av is. Men det häftiga är att en buske som växer precis där har fått ett istäcke som lagt sig runt varje blad på ett sätt som gör att det ser ut som vindruveklasar av glas, jättevackert! Jag tog kort med mobilen så det blev ingen superkvalitet, men bättre än inget i alla fall. I morse gick jag förbi igen med kameran och tog fler kort, men de kan jag inte lika smidigt få in härifrån jobbet (sitter på lunchen nu o snabbskriver). Men de med mobilen blev på ett sätt finare, de gröna bladen lyser igenom och gör det ännu mer sagolikt.

Fler bidrag till Blommig fredag hittar du hos Katarina!

2 responses to “Blommig fredag – isblommor

  1. Så fint det kan bli när naturen trollar:)

    (Ang modeblogg är jag tyvärr inte så hype på att varken anamma eller ha intresset för det, så därav mitt något ironiska inlägg:) Men man kanske borde börja med det ändå, om det går hem dvs, hihi.)

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

