Mot Sherwoodskogen!

Eller ja, mot Smålands djupa skogar i alla fall… I helgen ska vi hälsa på min äldsta barndomsvän Malin och hennes Micke i Gislaved, ska bli så roligt! Malin var barnvakt och senare pianolärare åt mig och mina syskon när vi var små, sedan blev hon vän till familjen och på senare år har hon och jag kommit varann ännu närmare som vänner, men hon känns nästan som en del av familjen – hederskusin brukar vi kalla henne… De har precis flyttat till hus så det ska bli jättespännande att se det, tyvärr lär vi ju inte se så mycket av trädgården med all denna snö.

Jag har faktiskt varit i Gislaved en gång tidigare, när jag var ca 15 år och min pappa jobbade där en period. Det jag minns mest är att vi skulle gå till centrum och inte hittade det, för att det var så litet. Och då var vi ändå vana vid Huskvarna, som är en riktig liten håla! Men Gislaved var ännu mindre… Malin har dock utlovat restaurangbesök imorgon så det finns tydligen minst en restaurang i stan… 🙂 Oavsett ska det bli sååå kul att träffas!

Snart drar vi, tänkte åka vid tretiden för att hinna fram innan det är beckmörkt, med det aktuella väglaget och okända småvägar så… Blir nog ingen uppdatering av bloggen under helgen, vet ju inte om de har internet så långt ut på landet. 😉 Nä nu får jag sluta, vilken stadsråtta jag har blivit… Fast vi bor ju faktiskt på gränsen till landet, bara med storstan inom räckhåll.

Ha en lovely helg! Puss & Kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

