Pyssel – servettringar

I söndags var det pysselcirkel igen, den här gången var temat bordsdekorationer, bland annat gjorde Anna och jag servettringar. Jag hade hittat en beskrivning i boken Bordsdekorationer – duka med naturen som inspirationskälla på servettringar med tomma toapappersrullar som stomme. Här nedan ser ni alla steg för att förvandla en helt vanlig toarulle till en tjusig servettring! *Skitenkelt*! 😀

Kvällens aha-upplevelse var limpistol – första men absolut inte sista gången jag använde det! Oerhört smidigt (så länge man inte bränner sig på limmet, kan jag tänka mig). Den jag har köpt går dessutom att använda med lackstavar också, alltså för att göra ett lacksigill. Mycket enklare än att smälta lackstång över ljus som droppar och osar. Så fort jag fått tag på en lämplig sigillstämpel ska jag fixa det allra sista på servettringarna – för tillfället har jag bara en God Jul-stämpel och det känns lite passé…

3 responses to “Pyssel – servettringar

  1. Takk for tipset, jeg ble inspirert og setter nok snart igang med å lage lignende 🙂
    Stor varm klem

  2. Kul ide!
    Tänkte att jag skulle ringt dig igår när Robban skulle på innebandy men så kom vi på att hans pappa fyllde år så det blev middag ute på kvällen istället, kom hem lite sent för att ett samtal skulle rymmas!
    Försöker ringa dig ikväll istället

    puss o kram

  3. Man skulle nästan kunna tro att du äger en liten pyssel/inredningsbutik som ”vår” i Haga 🙂 Fina grejer ni får till, på enkelt vis dessutom!

    Ja, bloggandet är för mig till stor del ett experimentmedium med aktiv respons (läsarna). Ett ypperligt ställe att trixa med språket, som du även märkt och gör i dina inlägg!

    Ja, du förstod outfit-grejen, och nej, jag går inte på något, sticker ut lite bara;)

    Tack för bloggtipset; tuffast av alla. Kollade in den lite snabbt, ska ge den fler chanser! Och tack för fina komplimangen, jamen din blogg är även intressant – en myspysslig variant med stor språkinsikt!

    Kramar!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

