Blommig fredag – Ljuv cyklamen

I sista minuten bestämde jag mig för att vara med på Blommig fredag den här veckan också. Man kunde ju tro att man skulle vara trött på vitt vid det här laget, men vita blommor är och förblir en favorit, så på vägen hem idag slank jag in i blomsteraffären och köpte en cyklamen. De är så fina och sköra! Påminner mig också om när jag pluggade franska i Poitiers och såg hela fält med vilda cyklamen, ungefär som våra vitsippsbackar – rosa cyklamen så långt ögat nådde… Helt fantastiskt!

Fler bidrag till Blommig fredag hittar du hos Katarina. Trevlig helg!

5 responses to “Blommig fredag – Ljuv cyklamen

  1. För mitt inre såg jag fält med vilda cyklamen – hur underbart måste inte det ha varit!?! Dessa älskliga blommor med sina vackra blad…mums!

  2. Du såg hela fält med vilda cyklamen i Poitiers? Jag vet inte att blommorna växte i Poitiers.

  3. Vackra är de, både blommor och blad på cyklamen. Hmm… var ett tag sedan jag hade en nu, ska se om jag kan göra något åt det. 🙂

    Kram Mia

  4. Katarina; ja det var otroligt vackert. På den tiden hade inte mitt trädgårdsintresse vaknat, jag hade nog blivit än mer fascinerad idag, när jag dessutom vet att de inte klarar svensk vinter!
    Virginie; Ja, nära Poitiers – de brukar kanske inte växa vilt så långt norrut? Vad bra du skriver på svenska! 🙂
    Mia: Ja, de här hade ovanligt fina blad också tycker jag. Får nog köpa en rosa variant snart också för lite mer färg… 😉

  5. Tack för att du lär mig, om blommor! Jag tycker också om vita blommor och vad gäller blommor överlag är jag dålig på namn, kan bara orkidé och ormbunke 😉

    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

