Hört på bussen

Kille i 20-årsåldern till sin kompis:

– Varför försöker alla rädda mitt förhållande? Jag gjorde ju slut med henne för att hon inte kunde anpassa sig till mina tider!

– Jo men du kan väl ge henne en chans….

– Jag kan inte anpassa mig! Jag har två jobb, en framtid att tänka på! Hon har mer fritid, hon får anpassa sig till mina tider! Visst, det är en bra tjej, om hon kan anpassa sig till mig så kan jag ta tillbaka henne. Men jag tänker inte bli trampad på en gång till! Det är slut med det, jag tänker inte riskera min framtid!

– Jo jag tänkte bara…

– Varför försöker alla rädda mitt förhållande? Det är över! Jag menar, vilka förhållanden håller hela livet? De flesta tar ju ändå slut! Varför anstränga sig? Jag tänker inte bli spottad på och trampad på av en tjej en gång till, hon får anpassa sig till mig i så fall!

Håhå jaja… Ingen särskilt modern kvinnosyn. Det hade varit väldigt intresserad att höra tjejens version på den historien…

5 responses to “Hört på bussen

  1. Ja vad skall man säga..
    Man tycker synd om den människan som inte förstår vad livet går ut på…..
    Hade verkligen varit kul att höra hennes variant på det hela.
    Annika

  2. Ojoj… intressant bild av sig själv. ”Jag är sjukt viktig”. Ibland hade det varit skönt att kunna känna så, litegrann åtminstone. Men det var nog bra för tjejen att det tog slut.

  3. Ja, han tog sig själv på väldigt stort allvar… Inte så ömsesidigt vad man ska göra för att förhållandet ska funka! Förmodligen good riddance för tjejen… Jag blir också lite rädd när han säger ”Visst, det är en bra tjej, jag kan väl ta henne tillbaka – om…” Hallå, vad hände med att vara kär?

  4. Ja det skulle jag ha velat höra vad tjejjen har att säga. Hittade hit för första gången. Och blir ej sista. Ha en fin fin dag/Gela

  5. Hej igen!

    Kul att du hittade till mig och jättekul om du vill hjälpa till att se till att det kommer folk till föreläsningen.

    Jag skall lägga ut det på bloggen så fort jag vet var det är någonstans.
    Vi hörs och ses
    Annika

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

