Mer att fira

Jag drack faktiskt skumpa i lördags, inte för att fira 2000 träffar utan av andra skäl…

Ikväll ska jag på libanesisk restaurang med min man, vi ska dels fira att vi har varit ett par i 5 år och dels…. pam, pa-dam, pam-para-dam… (trumvirvel) att jag har fått fast jobb! 😀 Ni kanske minns att jag hoppades på ett vikariat som skulle kunna leda till fast jobb, på mitt gamla jobb. Jag fick det vikariatet, och blev jätteglad! Jag har inte hunnit skriva om det här på bloggen, det har hänt så mycket – och nu har jag alltså fått ett annat jobb, en tillsvidareanställning! Så det blir ju lite konstigt, jag jobbar här på Handels 1,5 veckor till och den 15 mars börjar jag på statsvetenskapliga institutionen, sedan den 15 april börjar jag på Sahlgrenska akademin… Tur att jag kan jobbet på stats så det inte blir så konstigt att bara vara där i fyra veckor, det gör jag ju för att hjälpa dem – jag hade kunnat börja på Sahlgrenska redan 1 april men det känns ändå bra att låta stats få fyra veckor på sig att hitta en annan vikarie.

Så efter drygt två år och fyra olika tjänster på Göteborgs Universitet har jag äntligen fått en tillsvidareanställning. Det känns nästan overkligt, varje gång jag tänker på det blir jag så glad och börjar nästan skratta! Som jag har väntat på det här… Tjänsten är liknande det jag gör nu, kursadministratör. Jag träffade mina blivande kollegor i måndags och de verkar jättetrevliga. Jag vet ju att tiden kommer gå fort till 15 april men just nu kan jag knappt bärga mig, vill bara börja imorgon! Tur att jag har roliga saker att se fram emot innan dess också, som trädgårdsmässan i Stockholm och påsk i Barcelona!

Nä nu måste jag gå, ska möta S på vagnen. Recension av restaurangen Château Beirut kommer!

I have lots to celebrate now – five years with my husband, and a steady job! At last, after more than two years with interims, I’ve got a permanent position. I’m so happy! 😀 Tonight we’re celebrating at a lebanese restaurant.

4 responses to “Mer att fira

  1. Har ju grattat både på telefon o facebook men grattar här med. Är så himla glad för din skull gumman! Du är värd detta efter alla vik under åren!!!

    Grattis till fem år med Stefan med!! 🙂
    Kramisar

  2. Grattis och Bon appétit!

  3. Grattis igen! Det går bra nu, som man säger när… det går bra:) Då ligger med andra ord hela våren i din famn med resor, jobb osv. Bara just våren som saknas…
    Krams

  4. Heisann!

    GRATULERER! Så moro at du har fått jobben du vil ha!
    Nå er jeg hjemme igjen fra Marokko med kofferten full av opplevelser og fotoapparatet fullt av spennende motiver– mange ville og vakre blomster!
    Det vil jeg dele med dere etterhvert!
    Ha en fin hælj – og nyt livet!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

