Månadsbilder mars 2010

Redan mars, vad fort tiden går! I helgen var det töväder, upp mot 8 plusgrader vilket kändes som rena sommarvärmen jämfört med helgen innan – men redan i tisdags frös det på igen. Från -15 till +8 och tillbaka till -7 på en vecka – vilka svängningar! Jag hade hoppats att få lite vårkänsla på bilderna men det är ju lika mycket snö som för en månad sen… Baksidan har så mycket snö att jag inte ens orkade pulsa dit, så bilden är tagen genom fönsterrutan… Något försenat kommer så här mina månadsbilder för mars.

Månadsbilder för januari ser du här och för februari här.

Dessa bloggar har också månadsbilder:

Andrés blogg

Vilt og vakkert

NuMo

Har du också månadsbilder på din blogg? Skriv en kommentar så kan vi länka till varandra!

The monthly picture for March is a bit late and I had hoped to be able to show some spring on it, but it’s just as much snow as last month – if not more! We had some milder days last weekend but then it turned cold again. When is spring coming?

5 responses to “Månadsbilder mars 2010

  1. Nu är det bestämt att jag kommer den 22 april.
    Då kommer jag att ha den nya boken med mig.
    Den kom idag.

    Jag gillar verkligen månadsbilder och det borde jag också göra.
    Vi får se hur det blir med det.
    Ha det gott
    Annika

  2. Heisann!

    Jeg har jo kommet litt ut av rytmen, for mitt bilde skulle jo egentlig ha vært februar! Skikk au, jeg får ha to bilder i mars!
    Så moro at du har vært i Marokko. Vi skulle ha vært der i 2001 også, men Bin Laden satte en stopper for det. Turen ble avlyst fordi alle plutselig ble redde for å dra til et ismamittisk land. 11. september-fobien…Det samme gjaldt tre år etter. Men i år lyktes vi å komme avgårde, og på rundreise. Det hadde vi ikke fått verken i 2001 eller 2004!
    Natta!

  3. Thanks for your word in English. Spring may be coming in its way: the birds who came eating our seeds all over the winter ended visiting us this week. The snow and cold are still here though. There is such a difference with France, where some flowers are already blossoming.

  4. Det ser ut till att vara lika mycket snö överallt på månadsbilden för mars. Vi får bara hoppas att det minskat något i april 🙂

  5. Pingback: Månadsbilder april 2010 « Timjan & Akleja

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

