En vårkorg med blommor

Fredag var min sista dag på Handels och vi hade en liten avtackning där jag fick en jättefin vårkorg med minipåskliljor, vita pärlhyacinter och en liten styvmorsviol. Mina fd kollegor vet att jag älskar blommor! 😀 Idag var det sex plusgrader så jag satte korgen på trappan, tänkte att blommorna nog trivs bättre där än i den torra varma inomhusluften. Men så kom jag på nu att jag hade glömt att ta in den! Nästan fyra minusgrader, hoppas blommorna klarar sig… Satte dem i sovrummet där det är lite svalare så inte chocken blir så stor.

Notera den perfekta färgmatchningen med senaste nr av Allt om Trädgård!

Idag är jag lite krasslig, det började igår, nåt virus som har satt sig på magen… Så fort jag äter något får jag jättemagknip, men om jag inte äter får jag ont i magen av hunger. Moment 22! Vi skulle ha hälsat på mina farföräldrar idag men fick ställa in i sista stund, jag hoppades att det skulle gå men fick ge mig. Men ingen feber och ingen kräksjuka som tur är… Hoppas jag är bättre imorgon så jag kan gå till jobbet!

I got this lovely basket of flowers from my job which I finished Friday. Today I’m not feeling well, I’ve got stomachaches whenever I eat and stomachaches if I don’t eat at all… I hope I’ll be better tomorrow!

7 responses to “En vårkorg med blommor

  1. Novalucol! Löser lite det med att du får ont om du inte äter. Krya på dig! Kram

  2. Vilken härlig vårkorg, förstår att du blir glad av den. Det är ju så underbart med alla vårlökar som väcker vårkänslorna till liv. Önskar bara att snötäcket här vill ge med sig lite också… fortfarande har vi ca 60 cm och mer på en del ställen så det lär nog dröja innan lökarna där ute hittar upp.

    Hoppas magen mår bättre idag!
    Kram Mia

  3. krya på dig!!!!

    kramis

  4. Oj oj så vårigt…
    Vilka färger..
    Nu fick jag nog till adressen tack för tipset
    Ha en bra dag
    Krya på dig
    Annika

  5. Hej!

    Underbara blommor! De verkar ha träffat mitt i prick dina gamla kollegor.

    Låter inte kul med magont. Tycker det låter som magkatarr på din beskrivning. Kan rekommendera Pepcid Duo eller Omeprazol om det är riktigt illa samt mindre stress, alkohol, kaffe, fet och stark mat etc.

    Krya på dig!
    KRAM

  6. Vilken perfekt gåva och så fint arrangemang. Härligt med vårblommor. Idag skiner solen, hoppas att du orkar njuta lite av den även om du är sjuk. Hoppas på snar bättring (för oss båda)! Krya på dig! Kram Karin

  7. Tack för fina kommentarerna! Kul att du tagit inspiration med engelskan:) Även om det ibland kan bli segt att översätta är det ändå värt mödan med tanke på att man håller engelskan något uppdaterad och reflekterar samtidigt över sitt svenskspråkiga uttryck i inlägget. Man kommer nämligen på andra sätt att formulera sig på under tiden man jobbar med den engelska översättningen…

    Kul med nya jobbutmaningar för dig och fint att du tackats av med något så passande som blommor! Nu hoppas vi bara på att du, om du inte redan är det, blir frisk. Det ska ju bli ännu mer vår i veckan!

    Kramar!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

