Vårdagjämning

Idag är det vårdagjämning och verkligen vår i luften! Lite regn i slutet av veckan och så sol i helgen gjorde visst susen för nu börjar snön smälta undan. Buskarna på trädgårdens baksida syns för först gången på många veckor och i örtagården syns både min betongängel och vissa kryddor – både citronmeliss, isop och citrontimjan ser ut att ha klarat vintern! Härligt… Dessutom har jag sett årets första vårlökar – några krokus som jag satte i gräsmattan på baksidan sticker upp sina små knoppar och strävar mot solen.

Glad påskadvent!

Jag har pysslat lite och önskar härmed en glad andra påskadventssöndag!

Today I really feel spring in the air! The snow has finally started to melt and I can see my herbs in the garden again. I’m celebrating second Sunday of Easter advent, as you can see.

One response to “Vårdagjämning

  1. I was about to ask you how were going your creations. I received las week the last issue of Marie-Claire Idées, if you are interested, I can scan it for you. There are some pages about Easter creations and ideas to decorate a garden. You may have the same magazine or similar in Sweden though. http://mci.blogs.marieclaireidees.com/

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

