Luktar det inte lite bränt..?

Oj oj vilken uppståndelse det blev häromdagen! Min käre make fyllde år så både hans och mina föräldrar var på besök. Jag hade tänt min påskadventsljusstake och efter maten gick vi upp för att titta till mina sådder. Plötsligt hör vi ett väldans liv från nedervåningen och känner en viss brandlukt. Vi springer ner och möter en upprörd man som har hivat ut en brinnande ljusstake. Det gröna ”trasslet” runt koppen var inte direkt flamsäkert… Oops… Så här såg det ut efteråt:

Så ta lärdom  av detta nu och lämna aldrig brinnande ljus utan uppsikt! Det gjorde i och för sig inte jag heller (svärföräldrarna var ju kvar i rummet), men det gick fort när det började brinna… Tur att S var så rådig och inte fick panik – först väntade han på att lågorna skulle lugna sig, sedan ställde han ut ljusstaken utomhus.

The other day we had a drama including Easter advent… The green stuff was not, apparently, inflammable and this is the result… Be careful and don’t leave candles unattended! Luckily the only thing that got hurt was the green thingy, and the cress…

2 responses to “Luktar det inte lite bränt..?

  1. Dramatik, dramatik — tur det gick bra! Vad var det som hade hänt egentligen?

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

