Månadsbilder april 2010

Vafalls, aprilbilder redan den 31 mars? Japp, ehuru jag inte är hemma den 1 april och inte heller i helgen – vi ska ju till Barcelona, gu’ bevars! 😀

Rätt grått o trist, men bara avsaknaden av snö gör ju att man blir glad!

Snön från de senaste månaderna är utbytt mot grus.

Vilken skillnad mot de förra månadsbilderna! Kan inte låta bli att lägga till några detaljbilder också, så ni får se vad det spirar och gror! L.Y.C.K.A.

En frösådd från förra vintern verkar äntligen ge resultat!

Första vårlökarna, hurra!

Häromdagen upptäckte jag att fröna av min orientaljulros, sådda i augusti 2009, har grott under snön och redan är ett par centimeter långa. Härligt knubbiga och friska ser de ut än så länge! Jag älskar julrosor, visserligen tar de ju flera år på sig att blomma men vad 17, det blir en bra tålamodsövning för otåliga lilla mig… 😉

Titta vad fint de gror, mina julrosfrön!

Ha en underbar påskhelg och njut av våren som är på väg!

När du läser det här sitter jag kanske redan på en tapasbar eller strosar runt i Parc Guëll… 😀

April’s monthly pictures are a bit early since I won’t be here during Easter – we’re as you might know going to Barcelona! When you read this I might already be in a tapas bar or in Parc Guëll… 😀 Even if these pictures aren’t very sunny, them make me so happy – the snow is finally gone! Some spring flowers are already heading up, as well as my helleborus orientalis, sown last summer – H.A.P.P.Y.!

4 responses to “Månadsbilder april 2010

  1. Barcelona – ännu en stad jag är nyfiken på, väntar med andra ord på kommande recension:) Tack, texten på franska har jag själv skrivit. Men började skriva på svenska först och översatte till franska sen, med hjälp av googles verktyg:) Men inte långt kvar innan jag kan börja klämma fram texter på franska… eh;)

    GLAD PÅSK y buen viaje!
    Abrazos

  2. Barcelona, inte alls avis 😉
    Hoppas du har en fantastisk semester och kommer hem till blomstrande vår!

  3. Hej,

    Jeg er lige en tur rundt for at hilse på alle jer, der linker til mig. Dejlig blog, du har. Jeg kigger lidt mere rundt. Tak for din opbakning.

    God påske fra Claus

  4. Heisann!

    Nå er snøen endelig borte hos deg også. Lenker deg opp med et bilde fra innlegget ditt. Håper det er OK!
    Ha fortsatt en god påske!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

