Tips för trädgårdsintresserade; föredrag i Göteborg på torsdag!

Och nu, lite reklam… Annika Christensen, trädgårdsfotograf och -författare med bloggen Naturliga ting, har föredrag på torsdag kl 19 på Tuve Torg på Hisingen i Göteborg. Hon kommer att prata om sin nya bok En lisa för själen och på vilket sätt trädgårdsarbete är nyttigt och tom helande. Hon är själv ett exempel på hur man kan bli frisk av att påta eller bara vara i sin trädgård.

På Trädgårdsmässan förra helgen lyssnade jag på det föredrag hon och Eva Robild (även hon bloggare, Med fingrarna i (j)orden) hade om boken som de har skrivit tillsammans. Det var ett mycket intressant föredrag med många vackra bilder och tänkvärdheter. Bland annat satte de ord på det jag redan har känt, att jag inte blir trött av att vara i trädgården efter en lång dag på jobbet utan att trädgården ger energi istället för att ta. Annika förklarade det med att vår kropp inte känner skillnad på fysisk och psykisk trötthet, så när vi kommer hem efter en lång jobbdag säger kroppen till oss ”Du är trött, vila!”. Men om man trotsar den första tanken att slänga sig på soffan och istället går ut i trädgården och påtar i jorden, så känner man snabbt att man faktiskt blir piggare – eller trött på ett annat, och skönare, sätt. Det håller jag helt med om!

Om du är i Göteborg på torsdag och har 60 kr över så ta dig till Tuve och lyssna på Annika! Jag ser fram emot ett jättebra föredrag. Det går att förboka biljetter via Tuve bibliotek, de måste hämtas senast en kvart före.

2 responses to “Tips för trädgårdsintresserade; föredrag i Göteborg på torsdag!

  1. Hej och tack för den reklamen.
    Jag skall göra det samma imorgon hade jag tänkt.
    Imorgon skall jag till Höganäs så jag kör båda på en gång liksom.
    Hoppas verkligen det blir mycket folk..
    Ha det gott så hörs och ses vi
    annika

  2. Jag funderar också på att gå! Hemskt intressant, kanske ses vi!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

