Halvårsdagen närmar sig…

Om några dagar är det precis ett halvår sedan jag startade den här bloggen. Vad tiden går!

På det här halvåret har det gått från en trogen besökare (tack Helena! :)) till 5 prenumeranter och en handfull kommentarer per inlägg. Besökarantalet ligger numera på ca 250 per vecka (inte unika antal besökare då utan antal klick, men ändå) vilket känns jättekul!

Tanken med bloggen var ju att att skriva för min egen skull, för att få utlopp för min skrivlust och, ibland, tyckarlust, samt att dokumentera för min egen skull vad som händer i trädgården. Men efter hand har jag upptäckt vilken kick jag får av att vänner och för mig helt okända läser och uppskattar min blogg. Jag blir nästan löjligt glad för varje kommentar, och lite särskilt förstås när det är någon som ny som skriver – men alla kommentarer är så otroligt uppskattade! Det hade jag ingen tanke på innan jag själv började blogga, jag kommenterade nästan aldrig på bloggar jag läste – nu försöker jag kommentera så ofta jag hinner, för jag vet ju själv hur glad man blir… 🙂

Dessutom har jag upptäckt ännu fler av alla fantastiska bloggar där ute, och fått en del ”bloggvänner” som följer mig lika troget som jag följer dem. Fantastiskt att man nästan kan lära känna någon via varandras bloggar, utan att ha träffats eller ens mailat med varandra!

Ibland känner jag att jag inte hinner skriva så mycket som jag vill, och jag har ständigt en lapp liggande med bloggidéer som väntar på att förverkligas. Men jag har lovat mig själv att inte göra bloggen till en stresskälla, utan ta det i den takt jag hinner med. Förhoppningsvis tar jag igen i kvalitet det jag missar i kvantitet! Eller nåt… 😉

Nu när bloggen snart fyller 6 månader känns det som att jag vill fira på nåt sätt. Jag har inte helt bestämt mig än men det blir nog någon tävling eller utlottning, så håll ögonen öppna! 🙂

4 responses to “Halvårsdagen närmar sig…

  1. o du som varit så SKEPTISK i alla år som jag bloggat hihi.. o sen blev du fast på bara nån vecka hihi 🙂
    Det ÄR kul – kommentarer är skitroligt att få (om man inte får spam-kommentarer förstås).

    från din första prenumerant 😛
    Puss o kram

  2. Oj, herregud vad tiden rusar iväg. Är det verkligen ett halvår redan, helt galet men kul. Hoppas du fortsätter länge till! 🙂

    Kram Mia

  3. Oj, detta inlägg hade jag visst missat! Grattis till dig och bloggen. Att blogga tar sin lilla tid, men samtidigt får man oerhört mycket mer tillbaka. Dock får det, precis som du säger, inte bli ett stressmoment. Länge leve blogg, skrivlust och läsare!
    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

