Utlottning av vårpaket & enkät

Idag fyller min blogg 6 månader! För att fira ordnar jag en utlottning bland mina läsare, och jag tänkte passa på att samtidigt undersöka vad ni gillar att jag skriver om.

Vinsten i utlottningen är ett litet vårpaket; en ask med ”gröna-fingrar-piller”, ett vackert gammaldags vykort som jag har ”pimpat” lite och två sorters fröer av Akleja* (vad annars ;)).

Här är de enkla reglerna för utlottningen:

  • En kommentar till det här inlägget ger en lott.
  • En länk till min blogg i din, med bilden ovan, ger en lott till.
  • I din kommentar så blir jag jätteglad om du skriver vilka sorts inlägg du gillar bäst i min blogg (tex trädgård, resor, språk, pyssel eller mer detaljerat; blomsterarrangemang, mitt trädgårdsland, scrapbook, dagens ord, etc). Välj tex bland kategorierna eller etiketterna i spalten till höger.
  • Du får även gärna föreslå nåt nytt du tycker jag ska skriva om. Fast det bör röra sig inom mina intresseområden – dagens outfit eller ”gör-om-ditt-kök” kommer inte hända… 😉
  • Tävlingen pågår från och med nu och i en vecka, men endast kommentarer i det här inlägget räknas.

* Fröerna är dels Nora Barlow mixed, dels en brokbladig sort, Leprechaun gold. Fröerna är kvar från påsar jag själv har sått så påsarna är inte fulla utan innehåller några frön var. Om vinnaren hellre vill ha många fröer så har jag massa aklejafröer av blandade sorter, utan garanti på vad för slags aklejor det blir.

Nu håller jag tummarna för att jag får många kommentarer… 🙂 Lycka till!

In order to celebrate my 6 months with this blog, I’m making a small contest; write a comment to get one chance, link to this contest in your own blog to get another one. And please let me know what you prefer to read about in my blog! The price in a vintage postcard, ”green-gingers-pills” and some Columbine seeds (half my blog name, Akleja, is Columbine in Swedish). The contest is on from now and during a week!

7 responses to “Utlottning av vårpaket & enkät

  1. Så roligt! Kul idé måste jag säga. Och vilka fina priser =)

    Jag tycker bäst om två av dina kategorier, nämligen trädgård och pyssel. Dina inlägg i dessa två brukar vara inpirerande och härliga. Just nu har jag ingen tid att pyssla, och ingen trädgård (dock liten uteplats med fulla krukor), men jag samlar på mig dina tips och får inspiration av dina fina bilder, och någon gång ska jag förverkliga dem! Om jag skulle önska något skulle det vara mer av dessa två kategorier. Mer av det bästa helt enkelt!

    Soliga hälsningar från Genève!

  2. Precis som du tycker jag om aklejor. Såg idag att årets frösådder hade börjat gro.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

  3. Trevligt, trevligt… klart att jag passar på att dra ett par lotter. Trädgård är ju det jag helst av allt läser om men blandad kompott fungerar det också. Kan ju tom vara kul med lite omväxling för en trädgårdsnörd som mig. 🙂

    Länkar till tävlingen hos mig!

    Kram Mia

  4. Hihi, då får jag chansa och hoppas att turen är på min sida!

  5. Jag gillar alla dina inlägg, såklart. Skulle även vilja läsa något mer ”skönlitterärt” av dig, om du nu skulle ha något som ligger och skräpar runt där hemma. Med det menar jag alltifrån epos – lyrik… Ingen press, bara om du skulle ha något du vill visa upp. För du kan ju skriva, för sjuttsingen:)

  6. Åh aklejor – de är underbara! 😉 Grattis till 6 månader; jag hoppas det blir många fler….

    Jag gillar variationen på bloggen men resor och trädgård är kanske det jag gillar allra mest!

    Kram!

  7. Nu så vill jag vara med!

    Jag tycker bäst om trädgård förstås – och är speciellt förtjust i när du visar något du gjort och vad det är.
    Jag tycker det skulle vara jättekul med lite mer före- och efterbilder!

    Länkar! =)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

