Vårvintertankar

PS Imorgon ska vi åka till Rångedala plantskola och köpa fler buskar, och ett körsbärsträd om allt går som jag vill! 😀

Och så måste jag dela med mig av den, i mitt tycke, bästa sammanfattningen av den gångna vintern, av min kära bloggvän Veronica;

Som en tv-serie man vill ska ta slut när den plötsligt flippar ur sitt sammanhang

Hon säger det så bra… För visst var det lite så man kände, att ”Tack Kung Bore, jättekul med vinter och kallt, verkligen. Oj, massa snö också, vad roligt. Tack tack, det är alldeles för mycket… Nu räcker det! Tack, nu räcker det, jag sa DET RÄCKER! Tack. Så. Nu, lite vår nu gärna… Hallå? Vå-ååren..?”

4 responses to “Vårvintertankar

  1. hihi, bra sagt.. verkar dock som att Stockholm var de enda som hade sommarvärme igår 🙂 Gick i tshirt hela dagen och folk gick omkring i linne o shorts – fantastiskt väder – bilder och text kommer på min blogg senare idag (när syster åkt hem) 🙂

    kramis

  2. Kul att du gillade sammanfattningen. Javisst, så var det ju – tack vad fint att se dig snön, men nu räcker det!:) Fint att du även länkat. Hoppas du får en bra dag i Rångedala Plantskola.
    Kram!

  3. Hihihi!
    Så mitt-i-prick!!
    Själv valde jag att tok-älska hela vintern, jag tror jag hade fått för lite vitt under vääldigt lååång tid:-) Men nu kan gärna värmen komma nån gång….haaallååå!

    Ha det gott!

  4. Vi går nog alla i samma tankar… när fasen ska det bli vår? Kommer allt bli förskjutet eller de hoppar över en årstid?

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

