Blomstermoln och åskregn

På väg hem idag hamnade jag mitt i ett vackert blomsterregn – när vinden friskade i blåste kronbladen från de blommande träden och yrde ut i ett moln över gångvägen. Jag försökte fånga det på bild, vet inte hur bra det syns att det blåser men ni ser iaf hur gångvägen såg ut efteråt…

Ni ser även de mörka molnen i bakgrunden – i skrivande stund öser regnet ner och det blixtrar och mullrar som bara den. Vad glad jag är att vi planterade helgens inköp igår! Jag var ute en stund i trädgården innan åskvädret bröt ut och hörde hur grannens hund gnydde när det började mullra, stackarn…

På tal om vitt; jag visade ju mina kungsängsliljor förra veckan, och strax efter upptäckte jag att en av de tre blommorna tänkte bli vit! Hurra! 😀 Här kommer den, visst är det läckert med det svaga rutmönstret? Jag hörde att om de purpurfärgade och de vita korsar sig så kan frösådden bli en blandning, rosa tror jag den skulle bli… Hoppas jag får sådana i min trädgård om några år!

Nästan lika glad som jag är för att jag har en av de vita, är jag för att två av tre har dubbla blommor. Det är tydligen inte så vanligt så jag har haft tur!

Hoppas ni har det bra nu när sommaren har kommit. I tisdags blev det sommar här i Göteborg, då hade dygnsmedeltemperaturen varit över 10 grader i fem dygn i sträck. I morse kl 6 var det redan 15 grader hos oss. Härligt, härligt, hoppas det håller i sig!

As the wind started blowing the white flowers formed a beutiful cloud and rained over the walking path on my way home. As white as the Fritillaria ‘Alba’ I was happy to find in my garden. Now summer is here and I’m lovin’ it!

3 responses to “Blomstermoln och åskregn

  1. oj, vilka moln! Här har vi haft över 25 grader i snart en vecka men nu ska det tydligen försvinna – lagom till helgen 😦 surt att man spenderat hela denna fina veckan inomhus 😦

    Inatt var det dock total åskvärme så jag tror åskvädret är på väg hit med.
    Hur gör du för att få 3 bilder i en? jättesnyggt!
    kram

    • Ja vi har också haft så varmt flera dagar, det behövdes verkligen lite åska…

      Jag använder ett program som heter PhotoScape, finns gratis att ladda ner. Finns jättemånga varianter på kombinationer av foton. Superenkelt att använda!
      Kram

  2. ”…när vinden friskade i blåste kronbladen från de blommande träden och yrde ut i ett moln över gångvägen.”
    Fin bild!

    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

