Och vinnaren är…

Idag var det dags för lottdragning. Jag skrev lappar med alla som kommenterat (dubbla lappar för de som hade länkat till tävlingen) och S fick äran att dra. Och vinnaren är…

tam-ta-dam…

Annelie! Första kommentaren på inlägget, den enda som inte själv bloggar, stort grattis! 😀 Jag mailar dig för att få din postadress så kommer vinsten som ett brev på posten. Tack till er som var med i utlottningen!

Sommar, sommar och sol…

I veckan kom sommaren hit, sedan i tisdags har vi haft runt 20 grader på dagarna och jag tror knappt att det har varit under 10 på nätterna. Helt underbart! Jag fattar knappt vad som hände, för några veckor sen gick man fortfarande och väntade på våren och så plötsligt blev det sommar! 😀

Igår började jag avhärda inomhussådderna; de fick vara ute 5 timmar igår och ungefär lika länge idag. De står i plastväxthuset på norrsidan av lekstugan så de är skyddade för blåst och direkt sol. Imorgon tänkte jag sätta ut dem på morgonen och så får de stå ute hela dagen, jag fortsätter ta in dem på nätterna hela veckan men sedan är de nog vana och kan stå ute dygnet runt, möjligtvis med fiberduk om det verkar bli kalla nätter. Då kan jag även börja plantera ut grönsakerna och sommarblommorna i rabatterna, chilisplantorna däremot får stå i krukor i växthuset men i sol när de har vant sig vid att vara ute. De vill ju ha massa sol och värme!

Ha en bra vecka!

3 responses to “Och vinnaren är…

  1. Härligt! Här ska sås aklejor vill jag lova! Utlovar bilder på resultatet så småningom. Om jag lyckas med dem vill säga =)

    Roligt att solen lyser på er därhemma. Här nere är det också jättevarmt. Underbart!

  2. Off topic: Än så länge är spindelliljan inte svår. Lökarna inhandlades denna vår, och jag bara stoppade ner dem i en hink med kogödsel (vilket är min vanliga ”kur” för nya växter). De ska övervintras frostfritt så det är väl till nästa vår jag kan svara på om de är ”svåra” eller ej. Jag glömde nämna att de doftar fantastiskt också! 🙂

  3. Coucou Birgit. je viens de te ”tagguer”. C’est un petit questionnaire qui se transmet. Je t’écris un mail bientôt. Bisous

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

