Så kan det gå…

Häromdagen bläddrade jag i en ny bok som heter Inred lantligt ute & inne av Anna Örnberg. Carina och Ken som har bloggen Trädgårdsdrömmar är med i den, lite kul när man följer deras blogg! Den verkade jättebra så jag gick förbi bokhandeln för att köpa den till vår pysselgrupp (man får nämligen bidrag till kurslitteratur när man som vi har en studiecirkel, toppen!). Där hittade jag vad jag trodde var samma bok, har läst igenom hela nu och den är jättebra, massa bra tips till nästa pysselgång när vi ska renovera/göra om gamla prylar i shabby chic-stil. Men så störde det mig att jag inte hittade Carina o Ken i den, så jag gick in på deras blogg för att kolla… och upptäckte att jag har köpt fel bok! 😮 Den jag har köpt heter Inred och dekorera ljust & lantligt av samma författare, utgiven för ett år sedan. Hårfin skillnad, eller hur? Lite dumt att ha så lika namn på böckerna, när de dessutom kommer ut med bara ett år emellan!

Nu gör det ju inte så mycket eftersom den jag köpte är bra, men jag känner mig ändå lite lurad… Funderar på om det vore värt att köpa den andra också, eller om de är väldigt lika… Någon som har läst båda som vet?

Anna Örnberg verkar för övrigt väldigt aktiv, hon har ju gett ut hur många böcker som helst! 53 träffar på bokus.com… Jag har hennes Annas örtagård och vi har tidigare använt Nytt liv åt gamla prylar i pysselgruppen, den är också jättebra! Tyvärr slut på förlaget.

2 responses to “Så kan det gå…

  1. Vad typiskt! håller med om att det inte var så genomtänkt att ha så lika namn på böckerna! Författaren såg väl att det sålde bra med att ha orden ”inred” och ”lantligt” i samma boktitel 🙂

    kram

    • Ja, hon fnissar väl hela vägen till banken… Och det är ju säkert nya tips o nya hem hon besöker, men ändå… Tycker hon kunde kallat den ”Inred ännu mer lantligt” eller ”Inred lantligt del 2” eller nåt… 😉

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

