Trädgårdsbesök i Glädjekällan

I onsdags var jag på min första bloggträff, tillsammans med fyra andra trädgårdsbloggare besökte jag Birgitta som har bloggen Glädjekällan. Namnet är verkligen passande, man förstår att trädgården för Birgitta är en riktig källa till glädje!

Trädgården är inte bara full av vackra växter…

… och inte minst vackra växtkombinationer…

… utan också fullt med stilleben – Birgitta har det där som gör att allt blir fint, några krukor bredvid varandra ser så genomtänkt och självklart ut, som om de bara hamnade där och passade ihop.

Jag fick många idéer, som att använda krypkotura istället för gräsmatta; det behöver inte klippas, tål att trampas på och ser mycket finare ut än gräs; och se på det här söta staketet som fungerade som rabattavdelare – lätt att göra själv, om man bara kommer på det…

Förutom att jag fick träffa Birgitta för första gången träffade jag även bloggarna bakom Hanneles paradis på Hisingen, Lottas trädgård och Moa’s lovely things, och förstås Karin A fotografi, som bjöd med mig på träffen. Det var jättekul att träffa dem och prata trädgård och växter ihop. Dessutom fick jag med mig tre växter hem; en tomatplanta, en ”tuss” av det gula gräs ni ser i sista bilden, Gul hässlebrodd, samt en rotbit av Elefantgräs, Miscanthus, som jag länge har velat ha.

Hoppas ni har haft en bra helg och att veckan blir toppen!

5 responses to “Trädgårdsbesök i Glädjekällan

  1. Där önskar jag också att jag varit med er:-) Birgittas trädgård verkar såå himla fin och inspirerande!

    Ha det gott! Finfin blogg du har!

  2. Roligt att du kom! Visst blev det en trevlig kväll?
    Ha det gott
    Birgitta

  3. Så fina bilder du hann ta, en så inspirerande trädgård, kul att träffas, kram.

  4. Å så roligt! Och vilka fina bilder, en inspirationskälla också, förutom glädjen =)

  5. Kul med bloggträff! Nästa gång du besöker östkusten får vi se till att ta en liten bloggträff:)

    krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

