En härlig kväll i trädgården

Idag flexade jag ut tidigt från jobbet och tillbringade hela kvällen i trädgården. Jag blir fortfarande lite fascinerad själv av hur bra jag mår när jag är där ute och påtar i jorden, vattnar, rensar ogräs, pysslar om plantorna eller skördar. Det ger så mycket energi!! Det är verkligen sant att trädgård är En lisa för själen, som Annikas och Evas nya bok heter.

Idag skördade jag ett helt lass med blandad sallat och några rädisor som vi åt till kvällsmaten, mums! Massa bilder tog jag också men vår bärbara dator klarar inte att ladda över när det är så många på minneskortet så ni får vänta lite på bildbevis.

Hoppas det är lika fint väder imorgon, då ska jag fortsätta plantera växterna från plantbytarträffen förra veckan – alla lämnade kvar de plantor de hade med sig och inte lyckades byta bort, så jag har hur många som helst… En del jag inte ens vet vad det är, blir spännande att se vad det är för nåt! 😀

Hoppas ni mår lika bra och får en härlig dag!

3 responses to “En härlig kväll i trädgården

  1. Härligt och vara ute (jag måste också köpa lite mer minne 🙂

  2. Ja, känner igen mig i ditt trädgårdsfix – den lycka som uppstår från den energi man får av att göra något man gillar. Blir glad bara jag läser ditt inlägg då jag relaterar till mig själv. Och precis som dig gillar även jag att jobba med händerna – skulle dock gärna vilja lära mig mer av växtskötsel, då det både är vackert och rogivande med växter. Nya plantor låter underbart att ‘få’, något jag skulle behöva pränta ut på min ökentorra balkong:)

    Njae, mozzarella är inte favoriten direkt. Fetaosten är guld, halloumin silver, Gouda brons 🙂

    Kram på dig!

  3. åh vad härligt att kunna skörda egen sallad 🙂 Gjorde vi uppe i dalarna efter att jag hackat upp en bit av trädgården däruppe med, det hade stått ett utedass där för ca 100 år sedan så jorden var ju bördig och bra haha 🙂 Mycket sallad, rödbetor, morötter och örter fick vi den sommaren.. Får se hur mkt vi kan odla när balkongen är klar, den kommer bli som ett växthus så jag har lite funderingar 🙂
    kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

