Vad är väl en galamiddag på slottet…

Även jag är gripen av bröllopsfeber, det är ju ett historiskt ögonblick och jag älskar bröllop! Igår tittade vi på delar av konserten som jag tycker var riktigt bra, särskilt barnkören på slutet, jag fick rent av tårar i ögonen… Idag var vi bjudna på födelsedagskalas så vi missade själva vigseln, men nu sitter jag och ser den på svt play. 🙂 Tidigare ikväll satt jag och såg på galamiddagen på svärföräldrarnas lilla reserv-TV, eftersom min käre make ville se Danmarks VM-match. Nu när matchen är slut tittar vi tillsammans på middagen, men man har väl simultanförmåga nog att blogga lite samtidigt… 😉

En grej jag bara måste kommentera; på radio hörde jag en tjej på allvar hävda att hon var besviken för att hon inte var bjuden på vigseln, för hon ”är faktiskt artiiist, och har skrivit en låååt till brudparet…” Men lilla vännen, har du missat vilka som ska underhålla på bröllopet? Tycker du själv att du kan mäta dig med Carola, Roxette, Malena Ernman m fl..? En annan tjej som också stod utanför slottet och skanderade ”Victoria! Daniel!” struntar i att brudparet och gästerna har bänkat sig för middagen, ”för vi är faktiskt folket och då får de komma ut och vinka lite till!”. Håhå jaja, det finns alltid de som inte är nöjda…

Mina tankar om:

Vigseln: så vacker, det lyser verkligen av kärlek om brudparet! När de sade sina löften fick jag tårar i ögonen, jag mindes mitt eget bröllop och alla känslor som var inblandade.

Victorias klänning: jättevacker, stilren och passar henne perfekt. Så vackert släp och slöjan är ju helt underbar!

Brudbuketten: Jag gillar tanken jättemycket, alla olika sorters blommor som symboliserar de kungliga slotten och att buketten innehåller både svenska och exotiska blommor. Dock tycker jag faktiskt inte det blev så lyckat med bara vita blommor; man såg inte de enskilda blommorna utan de flöt samman. Lite inblandat grönt hade nog framhävt de vackra blommorna bättre!

Blomsterarrangemangen; är däremot utsökt ihopsatta! Tänker tex på blomsterväggen i middagssalen och de fina arrangemangen vid slottet, som man såg när brudparet gick iland från Vasaslupen. Hmm, man kanske skulle göra en egen plantering i form av sitt namn i trädgården..? 😛

Jag gör ett litet försök att visa de blomsterarren jag menar, det bästa jag kunde få till var att klippa in bilder i word

Tårtan; också helt fantastisk! Över tre meter hög med handgjorda rosor och liljor i karamell och högst upp brudparets monogram i gjuten karamell… Vill ha!

Talen; åh så fina! Jag började gråta när Daniel höll sitt oerhört vackra tal till din brud. Så rörande! Där steg nog prins Daniel några grader… Hans engelska var ju riktigt bra, bättre än kungens… Och han talade verkligen direkt ur hjärtat, dessutom utan att titta i manus. Starkt gjort!

Det är så vackert med bröllop och med en så stark kärlek! Jag minns mitt eget bröllop för snart tre år sen, det var den lyckligaste dagen hittills i mitt liv. Nu sitter min äkta hälft, min själs älskade, min pussgurka, i fåtöljen bredvid mig och jag älskar honom minst lika mycket fortfarande… ❤
Och som Daniel avslutade sitt tal; störst av allt är kärleken.

One response to “Vad är väl en galamiddag på slottet…

  1. Javisst var bröllopet vackert! Som en saga och ibland fick man för sig att alla kronor, juveler och andra smycken bara var på låtsas, liksom köpta i någon leksaksaffär, till för en maskerad. Men nej, allt är ju på riktigt, precis som i en askungesaga, med prinsar prinsessor, drottningar och kungar. Fint.
    Relaterade till dig och ditt intresse för växter/blommor när kommentatorerna pratade om Victorias bukett och alla blomsterarrangemang, hihi.
    Visst är kärleken störst av allt – nästan så att man själv svävar på moln av det tal Daniel höll.

    Kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

