Välkommen gäst

Titta vad jag hittade i trädgårdslandet idag!

Nog för att vi bor nära en liten sjö, men jag trodde inte jag skulle få se en padda i min egen trädgård! Men de äter ju sniglar så de är så välkomna… Jag satte ut en tallrik med vatten ifall den var törstig.

7 responses to “Välkommen gäst

  1. Grattis! De är så härliga de där. Se upp med gräsklipparen i fortsättningen.

    • Ja, verkligen – vi hade precis klippt gräset, tur att den inte kom i vägen! Stackarn hade väl förskansat sig till trädgårdslandet för att komma undan…

  2. JAg tror vi har en padda i vår trädgård också.
    På kvällen när jag går ut med hunden runt huset kan jag höra något märkligt röra sig mittemot trappen, och igår när jag rensade bort en stor överblommad pion, så hittade jag en slags liten håla med gång…
    Fast jag ville inte kolla om nån var hemma:-)

    Ha det fint, H.

  3. Hej, vad mysigt med en lite padda i trädgården! Tack för alla kommentarer på min blogg!

    Ha en bra dag!

    Kram Petra

  4. Vad gulligt att ställa ut vatten till paddan:)

    På tal om inget men ändå något, du som brukar tipsa mig om diverse bloggar – kanske har du redan hittat denna..? Underbara Clara:
    http://www.folkbladet.nu/?cat=89

    När man läser bloggen vill man bara bums flytta upp till Norrland, pyssla i trädgården, baka ekologiskt bröd och renovera till 30-tals idyll.

    Krams

  5. Jag tror inte de behöver ha sjö etc i närheten? Vi hade många redan innan vi byggde damm. Nu har vi massor!

    I köksträdgården var det en brun uppsvälld som hade grävt ner sig mellan vitlökarna och skrämde livet av mig och svärmor häromdagen *fniss*

  6. Sätt koppel på den så den inte får för sig att rymma! 🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

