Semester i Norge

Hej hej, nu är jag här igen! En liten sväng iaf, redan på lördag sticker vi till Korsika för en veckas sol, bad o slappande innan hösten drar igång igen. Ska bli härligt!

Semestern i Norge var också jättehärlig, vi hade några dagars regn men på det hela taget helt ok väder, och de sista dagarna var det riktigt soligt och varmt. Min hudton har skiftat från kritvit till ljusbeige, har jag tur blir den mörkbeige nästa vecka – nåt som kan kallas brun blir jag aldrig… 😉

Lite bilder från turen över fjällen…

Fruktodling i Hardanger

Fikapaus vid Hardangerfjorden.

Många trevliga stunder med både min och Stefans släkt blev det i Haugesund på västkusten och Kragerö på östkusten (den lilla norska östkust som finns), och en tur till Bergen, som visade sig vara en lika fin stad som alla hade sagt, hann vi också med. Där åt jag en passionsfruktsorbet som var en av de godaste jag någonsin ätit, mmm… fantastisk!

Bergen by night

Under semestern passade jag på att fylla år, 30 mogna år är jag nu… Känns bra, ingen ålderskris i sikte! 😀 Hade nog känns lite värre om jag inte hade fått fast jobb i våras, men nu är ju den biten avklarad så det känns bara kul att bli lite äldre.

Av min älskade Stefan fick jag en jättefin tavla med ett hjärta och en weekend till Österlen! Hurra! Gissa vad vi ska göra där… Japp, titta på trädgårdar förstås! 😀 Jag hoppas vi hinner med både Apotekarns medelhavsträdgård, Mandelmanns trädgårdar och Ulriksdals på Kivik utan att S tröttnar… 😉

Här ska vi bo!

7 responses to “Semester i Norge

  1. Vackra bilder från Norge, såå längesen jag själv var där.

    Ha en fortsatt härlig semester på Korsika!
    Kram Mia

  2. Vackra bilder!! Skönt att ni hade det bra! kramis

  3. Du måste vara jätterik för att ha råd att semestra i Norge 😉

    • Haha, nej då, men vi bor o äter ju hos släktingar… Och har därmed pengar kvar till ett och annat restaurangbesök! Det gäller att planera vart man åker… 😀

  4. Underbart jag måste åka till Norge.
    Har inte varit i Göteborg eller rättare sagt jag har varit men det regnade för mycket så vi fick åka hem igen.
    Hörs
    Annika

  5. Grattis i efterskott! Norge ser lika fint ut på dina bilder som det man hört om landet – dags att jag kanske överger Frankrike för ett slag?;)

    Ha en fortsatt trevlig semester!

    Kram!

  6. Vilken mysig rapport! Norge är så vackert och mysigt. Missade helt din födelsedag. Massor av grattis i efterskott! Ha det nu riktigt gott på Korsika…

    Kram från Karin som börjat jobba idag!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

