Loppisfynd

Första helgen på semestern var jag på Reningsborg i Angered och fyndade. Jag kom hem med sju fynd för det facila priset av 165 kr; (facil, förresten, fint ord! :))

2 vaser i pressat glas

2 ramar i vintagestil

1 stor ram i metall, tänkte använda den för att göra stilleben inomhus eller i trädgården

1 champagnelåda i trä, som var så fin och som väl borde kunna användas till något? Kanske ska jag klä den invändigt med plast och plantera nåt i?

och 1 keramikpryl som jag faktiskt inte vet vad det är; vad tror ni? Fördjupningarna är för små för att vara för ägg, jag har testat. Jag tänkte att man kan ha kryddor i, eller pärlor, men det vore ju kul att veta vad det är från början… Det fanns flera likadana av den men jag köpte bara en.

Jag älskar att gå på loppis, och extra kul när man hittar nåt man gillar! Vaserna har jag redan använt flera gånger, ramarna och det andra har jag inte använt än men det blir nog snart.

10 responses to “Loppisfynd

  1. Åh, älskar älskar älskar loppis och dessa fina fynd!

  2. Ditt röda fat som du hittade på loppis är ett snigelfat! Har själv ett gult!

    • Oh, tack! Det stämmer säkert, verkar ju vettigt också att det fanns 6 st – en per person då. Använder du det till smiglar eller något annat?

      • Christina

        Mitt står i skåpet, har inte hittat någon bra användning för det ännu! Äter inte sniglar. Men det finns snigelhållare till, såna som man såg i Pretty Woman!

      • Christina

        Mitt gula är stort ,också finns det till små rostfria som var och en äter ur!! Jätteroliga grejor!

    • Precis vad jag skulle säga, det är till sniglar ju! Fast en var är lite för lite – jag tror snarare det är tänkt att två personer ska ha det tillsammans, eller att man ska ha ett sådant fat vardera till gästerna. Ser fram emot att bli bjuden =)

      • Ja, jag menade att det fanns 6 fat på Reningsborg – fast jag köpte bara ett, så nu finns det (eller fanns) bara 5 kvar – taskigt att splittra ett set så… 😉

  3. Fin ram, pressat glas är så snyggt.

  4. Härliga loppisfynd! 🙂 Om man inte ätar sniglar kan man ju ha den till mycket bra saker när man pysslar. Hoppas du har en fin helg! Kram Karin

  5. Ja, funderade och funderade på Gbg, men så upptäckte jag att jag har tenta den helgen, isschh:( Men ska se till att försöka komma iväg åt ditt håll under hösten, så får man se dig i verkligheten höra hur det går med blommor och blad och eventuella planer på nya skrivblad, typ kurs som du frågade mig om 🙂

    Kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

