En sensommarbukett

Den här buketten med bland annat blomstertobak, blodklöver och luktärt plockade jag i trädgården och satte i vasen som jag fyndade på Reningsborgsloppisen i somras.

Den nästan svarta luktärten heter Windsor, jag gillar de långa skotten som, när luktärten växer, slingrar sig runt allt de kommer åt.

4 responses to “En sensommarbukett

  1. Vad fint det blev! 🙂 Gillar särskilt luktärten…

    Kram Karin

  2. Så mycket fint, lycka är en egen trädgård.

  3. Sigrun Müller Steen

    Så fint med blomster fra hagen! Kjenner at jeg får lyst til å gå ut og plukke en bukett selv. Kanskje i morgen, etter bærturen, etter handlerunden, etter… Jeg får det nok til! Synes du er kjempeflink med hagen din. Klem fra tante Sigrun

  4. Blomstertobak, kreativt namn på en växt:)

    Ja, Audrey är ett fint namn, så är även Colette som jag hittade i någon fransk berättelse… Men nej, tyvärr kan jag inte så pass mycket franska att det forsar ett vokabulär ur min mun, men det kommer hoppas jag. Du kan skatta dig lycklig (även om det är din egen förtjänst) över dina fr-kunskaper. Hihi, ryska kan jag inte även om det är ett språk jag gärna vill kunna. Än så länge bär jag bara på några enstaka ryska ord då en av mina kompisar talar/är ryska.

    Ja många, däribland du, har redan läst Mina drömmars stad, så jag är nog den sista som läser den, snart. Att fynda så många intressanta böcker är ungefär som med lösgodis – man vet inte vilken bok man ska börja med, vilken smakar godast?:)

    Jaa, vi briefar absolut varann ang vår snarliga sammanstrålning! Vore jättekul som sagt, och bra att en Sthlms-visit ev. ligger inplanerad i dina höstplaner.

    Bisous:)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

