Hört under schemaläggningen

Jag jobbar på läkarprogrammet med bland annat schema. Studenterna har undervisning om tumörer, ryggmärgsskador, sömnsvårigheter, huvudvärk, medvetslöshet, ångest mm. När man sitter och diskuterar schemaläggning kan det låta ganska roligt…

– Räcker en timmes sömn? -Ja det tror jag! (Låter i minsta laget tycker jag…)

– Lennart brukar ju ha fyra timmars huvudvärk, tror du han kan nöja sig med två? (Ja vem vill ha huvudvärk i fyra timmar?)

– Vad bra, då har vi en tumör där… Men det är för lite ryggmärgsskador tycker jag! (Eh, ok?!?)

– Ångest har vi där ja, det blir bra!  (Låter som nån demonregissör…)

– Var kan vi lägga den medvetslösa patienten då? (Lägga och lägga, ska han inte undersökas?)

Dessutom kallas studenterna för ”kandidater” – någon mer än jag som kommer att tänka på Grotescos sketch ”Ett kilo mjöl”? ”God afton, kandidaaaten…” 😀 Om du inte har sett den, leta reda på den på Youtube! Jag lovar att du aldrig mer kommer kunna köpa ett kilo mjöl utan att fnissa…

2 responses to “Hört under schemaläggningen

  1. Ja, komiskt! Tur att det finns en relevant kontext till detta:)

  2. Hihi, ja det är onekligen en speciell jargong hos er. 🙂 Nu ska jag kika på bilder inför söndag…

    Kram Karin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

